El cas d'Aurora Mancebo Leirós segueix viu. Divuit anys després de la desaparició de la jove tarragonina, l'Associació Ciutadana per Aurora Macebo vol tornar a intentar trobar el seu cos demanant la inspecció d'una finca al Morell, la qual estaria relacionada amb una de les persones que sempre ha estat acusada de la seva suposada mort. Així ho ha avançat el Diari Més, que explica que l'associació va presentar una nova demanda perquè el jutge autoritzés aquesta inspecció després d'una investigació que els hauria dut a pensar que el cos de la jove podria ser allí.
Aquesta finca, tot i estar relacionada amb un dels principals sospitosos, mai havia estat investigada. Ara, després d'haver rebut el vist-i-plau judicial, i segons apunta el portaveu de l'associació, en un termini d'una setmana o quinze dies s'hauria d'iniciar la inspecció.
Una de les desaparicions més misterioses de Tarragona
L'Aurora tenia només 24 anys quan va desaparèixer. El 27 de febrer de 2004 va sortir de casa seva, on vivia amb els seus pares a la urbanització Els Boscos de Tarragona, i mai més ningú en va tornar a saber res.
Quatre dies abans, la jove va sortir de festa al Port de Tarragona amb un amic de tota la vida. Aquest fet és important perquè l'Aurora havia viscut aïllada durant molt de temps per culpa dels problemes psicològics que patia.
La seva vida no havia estat fàcil: la seva exparella de l'institut la maltractava, va deixar els estudis i es va tancar en si mateixa. Quan semblava que es recuperava i així ho va manifestar a la seva família i psicòloga, va voler sortir de festa per recuperar la normalitat, però quatre dies després ningú la va tornar a veure.
L'únic que es va trobar d'ella, dotze dies després, va ser la roba de la jove a una zona boscosa a quatre quilòmetres de la casa dels pares. Hi van trobar també els botins, un abric i la roba interior que portava aquella nit. La roba havia sigut rentada i es creu que col·locada allí recentment perquè no semblava que fes dotze dies que estava a la intempèrie. Juntament amb la roba es va trobar una Bíblia.
Un cas que continua obert
Després d'anys d'investigacions, detencions però amb el cos sense aparèixer, el 2016 el Jutjat d'Instrucció número cinc de Tarragona va decidir sobreseure el cas. Tanmateix, l'Audiència Provincial va ordenar reobrir-lo per poder seguir buscant el cos de Mancebo.
La seva desaparició segueix sent un misteri, fins i tot pels cossos policials encarregats del cas. Hi ha un presumpte autor, que el 2005 va passar dos mesos a la presó, però sense el cos del delicte no s'ha pogut avançar en la investigació. Ni imputats, ni cadàver, així continua aquest cas.