Gran desplegament policial a Tarragona per una xarxa de falsificadors de bitllets

S'han fet entrades i escorcolls a Tarragona, Salou i Reus | En el dispositiu conjunt hi participen els Mossos d'Esquadra, la Policia Nacional i l'Europol

Publicat el 01 de març de 2022 a les 06:59

La demarcació de Tarragona s'ha despertat aquest dimarts amb un dispositiu policial conjunt per l'explotació d'una important investigació de la Unitat Central de Falsificació de Moneda (UCFM). Un operatiu que, a més de les comarques tarragonines, s'està fent paral·lelament a Andalusia, concretament, a Estepona.

[tweet]1498547240000008192[/tweet]

En aquest dispositiu conjunt hi participa la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos d'Esquadra, la Policia Nacional i l'Europol, a més dels investigadors del Banc d'Espanya. L'objectiu d'aquest operatiu policial és una organització criminal internacional dedicada a la falsificació de moneda i bitllets.

Per aquest motiu, els cossos de seguretat estan fent diverses entrades i escorcolls a Catalunya i Andalusia. Pel que fa a les comarques tarragonines, la policia està actuant a l'avinguda Alcalde Pere Molas de Salou, ben a prop de la plaça Europa del municipi de la Costa Daurada. També s'han fet entrades i escorcolls a la ciutat de Reus i Tarragona.

En els escorcolls que s'han fet a la regió tarragonina ja s'han fet diverses detencions. Entre aquestes, els objectius principals que s'havia marcat la investigació, segons informa El Nacional. Aquests són els acusats de la seva presumpta relació amb l'organització criminal que es dedicava a falsificar bitllets. En total, s'han detingut fins a onze persones en l'operatiu.

El cas continua sota secret de sumari. En aquest s'ha investigat aquesta banda que feia falsificació de bitllets i s'havia especialitzat en productes d'alta qualitat i fer-los circular arreu del món.

Furgonetes dels Mossos d'Esquadra en un dels edificis escorcollats a Salou
Dispositiu conjunt a Salou, Tarragona i Reus | ACN

 

Onze detencions en l'operatiu

Els Mossos d'Esquadra han detallat nova informació de l'operatiu que s'ha dut a terme aquest dimarts a Catalunya i Andalusia. Un dispositiu conjunt amb la Policia Nacional i l'Europol, que també ha comptat amb la participació dels investigadors del Banc d'Espanya.

La investigació continua sota secret de les actuacions, però s'ha informat de les detencions que s'han fet. En concret, el balanç del dispositiu d'aquest matí és d'onze detinguts en les nou entrades que s'han fet a Tarragona, Reus, Salou, Hospitalet de Llobregat i Estepona.

El conjunt de l'operatiu té com a objectiu desmantellar una de les organitzacions criminals dedicada a la falsificació de bitllets.