Immobilitzades a Tarragona: les llaunes de refresc que no compleixen la normativa

La partida no complia la normativa fiscal i duanera | Els envasos detectats venien del mercat d'Ucraïna

Publicat el 04 de gener de 2022 a les 12:19

La Guàrdia Civil ha immobilitzat una partida de refrescos en un comerç majorista de Tarragona. En total, s'han trobat 60.244 envasos preparats per ser distribuïts a comerços de Tarragona.

 

La partida que s'ha aturat per la Guàrdia Civil a Tarragona no complia la normativa fiscal i duanera, així com diversos preceptes sobre la normativa de consum.

 

Aquest operatiu s'ha fet dins d'un control fiscal i duaner a la demarcació de Tarragona. En aquest sentit, la Guàrdia Civil realitza diverses inspeccions administratives en comerços majoristes dedicats a la distribució de begudes, descobrint en un d'ells que estava comercialitzant refrescos de marques internacionals conegudes.

 

Aquestes eren d'origen estranger i no estaven etiquetades en la llengua oficial o cooficial de la comunitat, incomplint la norma general sobre l'etiquetatge i la defensa dels consumidors.

 

Mal etiquetatge en unes llaunes

Els envasos detectats venien del mercat d'Ucraïna, país amb diferents convenis amb els països membres de la Unió Europea, però que no formen part d'ella, infringint la normativa fiscal i duanera.

 

Després de fer un recompte, es van immobilitzar 60.244 refrescos, tots ells amb un etiquetatge que no corresponia al català o castellà, procedint a la immobilització i precintat cautelar d'aquests productes, per infringir la normativa fiscal i duanera, així com diversos preceptes sobre la normativa de consum, quedant dipositades a les instal·lacions del distribuïdor de l'Oficina de Duanes i Impostos Especials de Tarragona.

 

En principi, els refrescos immobilitzats, no comporten riscs o efectes nocius per la salut. Aquesta mesura es va prendre per precaució, ja que un etiquetatge clar i correcte ofereix les garanties necessàries als consumidors.