El judici contra una jove, Sara Z., i la seva mare, María Celeste E., acusades de tirar el nadó acabat de néixer de la primera a un contenidor a Tarragona l'any 2020 ha començat aquest dilluns a l'Audiència Provincial de Tarragona. La declaració de la jove acusada ha estat impactant i ha relatat que el seu pare va abusar d'ella sexualment, dels 14 als 18 anys, quan vivien al Marroc.
Quan tenia 18 anys, el 2019, es va quedar embarassada i la família es va instal·lar al barri de Torreforta. En aquest sentit ha assegurat que va ocultar a tothom l'embaràs perquè tenia por al seu pare, que la maltractava i abusava d'ella. La noia, que ara té 20 anys, ha declarat, entre plors, en un judici que es fa amb jurat popular.
La jove nega que la seva mare tingués coneixement del seu embaràs
En la seva declaració, Sara Z, ha explicat que la mare no sabia res dels abusos del pare ni tampoc del seu embaràs. Ha detallat que va parir la matinada del 24 de març de 2020 en un dormitori de casa seva, al costat dels seus germans, i que va ser aleshores quan la mare, veient tota la sang, ho va descobrir, una explicació que contradiu l'escrit de la Fiscalia.
Després d'haver parit, la jove ha explicat que va ocultar «la seva nena». En aquest sentit, ha dit que ella no l'hauria abandonat i que l'hauria dut «a un CAP o als Mossos», però que va ser la seva progenitora qui li va treure del cap, versió que aquesta també ha corroborat.
L'àvia admet que va abandonar el nadó
En la seva declaració, l'àvia acusada ha afegit que, pel seu compte, l'endemà, a mig matí, va deixar la petita embolicada amb una manta i un llençol, dins una capsa de cartró en un contenidor d'una zona concorreguda. María Celeste ha corroborat el «temor» que tenia al marit i que els passés «alguna cosa a les dues».
En aquest sentit, ha afirmat que «he estat maltractada durant 27 anys». Diversos testimonis, entre els quals la tieta de l'acusada, han corroborat el perfil maltractador del cap de família. Així mateix, una treballadora social que es va fer càrrec dels germans petits de l'acusada quan ella i la seva mare van ser detingudes, ha afirmat que els infants tenien por del seu pare.
La Fiscalia demana presó permanent revisable per les dues acusades
Les dues acusades es troben en situació de presó provisional des del 10 d'abril del 2021 i l'acusació demana una pena de presó permanent revisable, amb accessòria d'inhabilitació absoluta. La Fiscalia considera que van llençar la nena al contenidor i que mare i filla tenien un pla preconcebut per desfer-se de la criatura.
La Fiscalia creu que els fets constitueixen un delicte d'assassinat de persona menor de 16 anys, amb l'agreujant de traïdoria, a més de parentiu. Per la seva banda, la defensa de Sara Z. demana l'absolució, i la de María Celeste E., una pena d'entre dos i quatre anys de presó per abandonament de menor.