La Guàrdia Civil investiga un veí de l'Ampolla com a presumpte autor d'un delicte contra la fauna. L'individu tenia a la venda a internet exemplars de Nacra (Pinna nobilis), una mena de mol·lusc bivalve endèmic del mar Mediterrani, que pot arribar a assolir fins a 120 cm de longitud i viure més de 20 anys.
El mol·lusc està considerat d'interès comunitari i requereix una protecció estricta segons la Directiva d'Hàbitats Internacional. A més, està catalogat en perill d'extinció. Els exemplars s'oferien a un preu que oscil·lava entre els 40 i els 70 euros depenent de la mida.
Els agents han intervingut un total de set valves o petxines, pertanyents almenys a dos exemplars sencers. Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Guàrdia de Tortosa, així com a la Fiscalia de Medi Ambient de Tarragona.
Investigat un veí de l'Ampolla per vendre a internet un mol·lusc en perill d'extinció
La Guàrdia Civil obre diligències i les lliura al Jutjat de Guàrdia de Tortosa i a la Fiscalia de Medi Ambient
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juliol de 2023 a les 17:20
Actualitzat el 27 de juliol de 2023 a les 17:21
Et pot interessar
-
Successos El Vendrell redueix els delictes un 5% durant el segon trimestre de 2025
-
Successos Dos turismes i una furgoneta xoquen a l'AP-7 a Constantí
-
Successos Detenen dos turistes per un intent d'estafa en un hotel de Cambrils
-
Successos Col·lapse a l'A-7 a Tarragona per l'espectacular incendi d'un bus
-
Successos Detenen un jove per abusar d'una noia a Tarragona durant la revetlla de Sant Magí
-
Successos Determinen l'origen de l'incendi que va arrasar el càmping Vendrell Platja