La Guàrdia Civil investiga un possible cas d'enverinament a gats a Tarragona. L'alerta va arribar el passat 12 de juliol. Un voluntari d'una associació que s'encarrega del control de les colònies de gats ubicades a les urbanitzacions de Rodolat del Moro i Sant i Sant Pau va trobar un gat moribund a la zona.
L'home va comprovar com el felí tenia convulsions i vòmits i per això ràpidament va demanar assistència a una clínica veterinària. Tots i els esforços que s'hi van destinar, no es va poder fer res per salvar la vida al gat, el qual va acabar morint.
El voluntari, coneixedor del funcionament de la llei en aquests casos, va donar l'avís al Servei de Protecció a la Natura (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Tarragona. El cos policial va iniciar gestions per esclarir què havia passat.
El gat estava en perfectes condicions
En la seva investigació van descobrir com el gat estava en perfecte estat de salut el dia anterior i que tots els símptomes que va presentar abans de morir indicaven que havia estat enverinat.
Des del SEPRONA es recorda que l'ús delictiu de verí i qualsevol altre artil·lugi d'aquest tipus per persones no autoritzades és il·legal. Si us trobeu en un cas d'enverinament animal, no s'ha de tocar per seguretat i també per no alterar proves en una possible futura investigació policial.
S'ha de donar l'avís al SEPRONA i documentar amb fotografies i vídeos tot el que es pugui, així com revisar la zona per comprovar que no hi hagi més cadàvers.