La Fiscalia de Tarragona ha obert diligències aquest dijous per investigar l'episodi de fuita de nafta que es va produir aquest passat dilluns en un dipòsit de l'empresa ASESA, al Polígon Sud del Complex Petroquímic de Tarragona. Cal recordar que la matinada de dilluns es va produir una incidència que va provocar la fuita d'uns 150 metres cúbics de nafta.
Segons ha confirmat la fiscal en cap a l’ACN, la unitat del Seprona de la Guàrdia Civil investigarà els efectes de la fuga en un procediment d'ofici. Si es troben indicis d'un delicte contra el medi ambient, es denunciarà el cas al jutjat competent.
GEPEC demana informació sobre els fets
En aquest sentit, l'entitat GEPEC-EdC ha requerit a la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic conèixer l’abast de la incidència, així com el temps d’exposició del producte a l’aire i el valor màxim de concentració de producte. L’entitat també demana revisar els mecanismes i protocols de prevenció i control per evitar nous accidents.
Fonts de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic han reiterat que segons els mesuraments manuals i els de les estacions de la xarxa de vigilància i control que es van fer durant la incidència no es van superar els límits establerts per la legislació. Així mateix, han assegurat que facilitaran les dades requerides que siguin de la seva competència.