Les botigues per a adults de TGN, el Vendrell i Reus que havien creat una xarxa per vendre substàncies il·legals

La Policia Nacional ha detingut 11 persones que formaven part de l'organització criminal presumptament responsable dels fets

Publicat el 10 d’agost de 2023 a les 12:07
Actualitzat el 10 d’agost de 2023 a les 12:11
La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal que presumptament traficava amb anabolitzants i vigoritzants sexuals a través d'Internet i a botigues eròtiques que regentaven a Tarragona, el Vendrell i Reus. En el marc de l'operatiu, batejat amb el nom de 'Colibrí', els agents han detingut 11 persones.

Segons ha informat el cos policial, s'han fet 11 entrades i registres, en els quals s'han intervingut 65.000 pastilles entre anabolitzants i vigoritzants sexuals, 100 pots de 'popper' i 80.500 euros en efectiu. Així mateix, s'han trobat 25 quilos de pastilles en paquets retinguts a Tarragona i també a les províncies de Sevilla, Màlaga i València, des d'on actuaven.
 

Venda per Internet i a través d'establiments físics

Segons ha informat aquest dijous la Policia Nacional, la investigació es va iniciar al juny del 2022. Dins del dispositiu de ciberpatrullatge de la Brigada d'Investigació Tecnològica de la Unitat Central de Ciberdelinqüència, es van detectar diversos anuncis publicitaris a llocs web, xarxes socials i canals de missatgeria instantània en els quals s'oferien medicaments prohibits per la Unió Europea.

Després de diferents perquisicions, els agents van poder determinar l'existència del grup criminal, assentat a les províncies de Tarragona i Sevilla, així com en municipis de Màlaga i València, des d'on oferien i comercialitzaven amb medicaments prohibits, d'una banda, i medicaments que necessiten prescripció mèdica, per altra.

En la investigació ha quedat acreditat, segons la Policia, que l'organització es feia amb els medicaments contra la disfunció erèctil, els anabolitzants i substàncies com el 'popper' als Països Baixos, la Xina i l'Índia. Els posaven a la venda a farmàcies virtuals i les enviaven a través de missatgeria.

També es distribuïen a través d'establiments 'sex shop' de Tarragona, el Vendrell i Reus. A més dels medicaments confiscats, els agents han intervingut divers material informàtic que l'organització emprava per posar-los a la venda, tres armes elèctriques, una pistola detonadora i 50 cartutxos de fogueig.