El reactor de la central nuclear Ascó I ha entrat en fase de parada per poder restablir un dels generadors dièsel d'emergència, que ha quedat inoperatiu. En un comunicat, l'Associació Nuclear Ascó Vandellòs II (ANAV), gestora de la planta, ha anunciat que s'ha començat a reduir la potència a partir de les nou del matí d'aquest dimarts després de declarar inoperable el generador dièsel de seguretat.
Segons ha precisat el Consell de Seguretat Nuclear (CSN), s'han detectat danys en una de les vàlvules del cilindre A1 durant la prova mensual. Els responsables de la central han constatat que el dispositiu no podria posar-se en marxa dins del termini de temps estipulat per a les especificacions tècniques de funcionaments de la planta.
Un cop el grup I desconnecti de la xarxa, es procedirà a reparar el dispositiu i, posteriorment, tornarà a sincronitzar-se. Segons l'ANAV i el CSN, la incidència no ha tingut conseqüències per a la salut de les persones ni el medi ambient.
Nova incidència a la central nuclear d'Ascó: Aturen el reactor
ANAV comunica la desconnexió davant la impossibilitat de restablir el dispositiu dins del temps estipulat
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de febrer de 2023 a les 13:10
Et pot interessar
-
Successos L'accident d'un camió obliga a tallar l'AP-7 a Mont-roig del Camp
-
Successos L'Ajuntament de Salou descarta cap negociació amb els manters: «És una activitat il·legal»
-
Successos Desmantellen una plantació de marihuana en un edifici de tres plantes a Constantí
-
Successos Arriba a judici la mort d'un home al barri de Campclar de Tarragona per una baralla entre dues famílies
-
Successos Un incendi crema un dipòsit de cafè de l'empresa Brasilia a Reus
-
Successos Un home ferit greu per arma blanca en una baralla al barri de Sant Salvador de Tarragona