Novetats sobre el cas d'assetjament a una treballadora de l'Ajuntament de l'Espluga

El cas va ser denunciat el juliol de 2016

Publicat el 01 d’abril de 2022 a les 08:40

Novetats en el cas del treballador de l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí acusat d’haver agredit sexualment una treballadora de l’Oficina de Turisme l’any 2016. Fa mig any, el consistori va anunciar la retirada del càrrec i l’obertura d’un expedient disciplinari a un treballador de la corporació municipal.

 

Avui, mitjançant un comunicat, l'equip de govern ha anunciat que expedient ha estat arxivat després de sis mesos de la seva execució. Aquesta resolució comporta l’aixecament automàtic de les mesures cautelars d’apartar temporalment el treballador del seu lloc de treball.

 

En el text, l’Ajuntament de l’Espluga assegura que va procedir amb l’obertura d’un expedient disciplinari després de rebre nova informació sobre el presumpte assetjament sexual continuat d’aquesta persona cap a una treballadora de la mateixa corporació.

 

Concretament, el text exposa que « la incoació de l'expedient va estar motivada pel fet que la corporació va tenir nova informació en relació als fets investigats sobre el presumpte delicte d'agressió sexual continuat a una treballadora de la mateixa corporació, denunciats l'any 2016».

 

Una denúncia l'any 2016

En aquest sentit, el cas va ser denunciat el juliol de 2016. Quan es van conèixer els fets, el consistori va exposar que «per tal de donar les màximes garanties en la instrucció de l'expedient, decretava la mesura cautelar d'apartar temporalment el treballador del seu lloc de feina».

 

De fet, aquesta és una mesura que permet la legislació vigent en aquests tipus de procediments.

 

Ara bé, l'Ajuntament ja va expressar que respectava la presumpció d'innocència de l'acusat. Pel que fa a la via judicial, l'equip de govern va sol·licitar personar-se en la causa com a acusació popular en el procediment.

 

Es reactiva la borsa de lloguer social

Per altra banda, l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí posarà en marxa del servei d'accés a habitatges municipals en règim de lloguer social. Actualment, només es compta amb el pis del carrer de les Parres, però s'anirà ampliant a mesura que l'Ajuntament disposi de més habitatges.

 

L'habitatge del carrer de les Parres disposa d'una superfície útil de 50 m² i compta amb una sala-menjador, cuina-rebost, bany complet i dues habitacions dobles. El preu del lloguer d'aquest pis està establert entre 100 i 250 euros, en funció l'indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) de la unitat familiar a qui s'adjudiqui el pis.