Un comerç que obrirà portes en breu a la PartAlta de Tarragona s'ha convertit en el centre de la polèmica a la xarxasocial X aquesta setmana. Els fets es remunten al passat 9 d'abril, quan un usuari —conegut en el si del moviment anticapitalista de Tarragona— va pujar una fotografia on es veia aquest establiment. A la imatge, on es veu el rètol de la nova botiga "Sabor a España", l'acompanyava el text "Visca el barri que se'ns està quedant! Twitter fes la teva màgia".
Aquesta piulada va començar a fer-se viral amb partidaris i detractors del nou comerç, mentre el seu autor justificava la crida assegurant que es tractava d'una crítica a la gentrificació de la PartAlta tarragonina, la qual cada vegada compta amb més establiments enfocats al turisme, en detriment de les botigues tradicionals i de servei als veïns i veïnes de la zona.
Visca el barri que se'ns està quedant!
— Santi Fortuny Pamies🇵🇸 (@SantiFortuny) April 9, 2024
Twitter fes la teva màgia. pic.twitter.com/dgtwYrHAC3
Dos dies després, una nova piulada va encendre de nou les xarxes. En aquesta ocasió la va fer el presumpte fill de l'encarregat de l'obra de la botiga i mostrava el cartellvandalitzat explicant que "algun 'graciós'" havia llençat pintura a la façana del comerç. "Enhorabona Santi, Twitter ha fet la seva màgia i per això ara el meu pare es passarà el dia netejant pintura", afegia.
Aquesta reacció va desencadenar en una onada de piulades en to irònic des dels col·lectius que estan en contra d'aquest tipus d'establiments, així com de la nomenclatura d'aquest, i també de crítiques i atacs per part dels defensors de la botiga i que condemnaven aquest tipus d'atacs, posant el futur comerç a Tarragona a l'ull de l'huracà.
Mi padre es el encargado de la obra de esta tienda y me ha mandado esta imagen para enseñarme lo que ha hecho un “gracioso” esta noche. Así que enhorabuena Santi, Twitter ha hecho su magia y por eso ahora mi padre se va a pasar el día limpiando pintura. https://t.co/NFoQ0p3Y0Cpic.twitter.com/AIHxAsoJxD
— Jose Antonio C.S. (@Neo_Lannister) April 11, 2024
'Sabor a España' és una cadena de botigues de productes típics d'alimentació que va néixer a Còrdova i s'ha anat estenent a l'Estat. A la demarcació de Tarragona ja compta amb un altre establiment a Cambrils, el qual no ha patit mai cap acte vandàlic. El comerç està enfocat a un perfil turístic i s'hi poden comprar torrons i ametlles garapinyades, tot acompanyat d'una decoraciófolklòrica espanyola.