DADES COVID | Les comarques de Tarragona tanquen la setmana laboral amb 72 nous contagis i cap defunció per la Covid-19
MULTA EXEMPLAR | 10.000 euros de multa per al local clausurat Classix de Reus, que tornarà a obrir aviat
NOVES MESURES | La mobilitat entre comarques, limitada al grup bombolla: Ni xicots o xicotes, ni grups d'amics
La cocció de la carn a l'ast és una tècnica que ja s'utilitzava a l'edat mitjana i sortia en diverses receptes esmentades al llibre de Sent Soví i al Llibre del Coch. Tot i poder-se coure diferents tipus de carns, la més típica que es coneix utilitzant la tècnica de l'ast és el pollastre. Aquesta menja centenària ha estat destacada per 'El Comidista' de 'El País' on ha sortit a buscar on menjar el millor pollastre a l'ast i l'ha trobat a les comarques de Tarragona.
Tens Telegram? Afegeix-te gratis al canal de TarragonaDigital: les millors fotos i vídeos, les últimes hores i ara també pots comentar! CLICA AQUÍ i apunta't ara, t'esperem!
La Granja Sant Francesc, a Altafulla, ha estat escollida pel programa de Mikel López Iturriaga com un lloc on han d'anar tots els amants del pollastre a l'ast. El petit establiment altafullenc porta obert des dels anys seixanta i expliquen la seva sensacional recepta, que agrada per igual els veïns de la localitat com els turistes que vénen a visitar el municipi del Baix Gaià.
El local altafullenc regentat per Josep i Joan Blanch va començar sent una pollastreria on es venien crus o per acabar d'engreixar els anys quaranta. Segons expliquen a 'El Comidista', la família van comprar una màquina per fer pollastres a l'ast després que un alemany els hi expliqués que era una forma popular de cuinar-lo a Alemanya.
A partir d'aquí, la Granja Sant Francesc ha gaudit d'un gran èxit a Altafulla i els germans Blanch han explicat els ingredients que posen al seu famós pollastre a l'ast. Unes gotes de llimona i sal, per acabar amb una barreja d'orenga molt, pebre i una mescla d'herbes de sajolida tot barrejat amb oli a l'interior. Per fora del pollastre hi posen pebre, orenga en fulla i oli per impregnar-lo bé. Tot seguit, 48 hores a la nevera abans de posar-lo a la màquina. Després, una hora i mitja de cocció i, en l'última mitja hora, regar-lo perquè quedin sucosos i acabar-ho amb brandi o conyac per flamejar-los.