El carrer de Sant Magí de Tarragona ja llueix el nou mural del reconegut artista plàstic Escif. Es tracta de l’obra Jardí romà, que ocupa el mur de davant del Teatre Romà. La peça es presenta formalment com una relació d'elements entre les ruïnes arqueològiques i el context local vinculant el passat i el present urbà. Nacho Magro Huertas, conegut com a Escif, és un artista urbà que porta en actiu des de 1996 i forma part del col·lectiu d'artistes urbans valencians.
La consellera de Cultura, Sandra Ramos, ha explicat que “amb accions com aquesta volem construir una ciutat connectada amb la cultura, intervenint als solars i murs abandonats arreu de Tarragona, enriquint el patrimoni cultural i artístic de la ciutat”. L’obra està emmarcada dins del projecte Murs que Parlen, un projecte que des de fa 16 anys impulsa el Servei Municipal de Joventut.
Una iniciativa que connecta l'art amb la ciutat i els i les artistes amb el veïnat. Fins ara s’han realitzat una trentena de murs i hi han participat en el projecte artistes de l'àmbit local, nacional i internacional. El conseller de Joventut i Espai Públic, Guillermo García de Castro, ha recordat que el programa Murs que Parlen “busca donar veu a artistes reconeguts i emergents amb propostes creatives que transformin l’espai públic en un lloc d’expressió i convivència”.

García de Castro ha conclòs dient que “l’obra d’ESCIF és una mostra de com l’art pot revitalitzar i resignificar els espais quotidians, fent-los més accessibles i atractius per a tots els ciutadans”. L'obra urbana Jardí romà és una iniciativa de la Conselleria de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona i Brillo y Sabor i compta amb la col·laboració del Servei Municipal de Joventut i de la Sala Zero.
El passat i present urbà de Tarragona
L’obra Jardí romà es presenta formalment com una relació d'elements. Les ruïnes arqueològiques i el context local es vinculen en una conjugació entre passat i present, creant una transició mitjana a través d’allò imaginat. Les restes arqueològiques es presenten sempre com a fragments a través dels quals es reconstrueix la història.
Aquesta peça reflexiona sobre el pas del temps i es mostra com una proposta de reconstrucció dels fragments trobats proposant un diàleg directe amb elements actuals que es troben avui en el lloc. Jardí romà explica una història que teixeix l’avui que algun dia també formarà part del temps històric, del passat.
Durant els 16 anys que té el projecte Murs que Parlen, des del Servei Municipal de Joventut s’han implantat obres a totes les zones i entramats urbans de la ciutat sempre cuidant i implicant la comunitat veïnal i posant en valor el capital humà, els relats i les causes per les quals s’han motivat les intervencions plàstiques.

Així, s’han embastat fins a 8 rutes d’art urbà, un inventari permanent d’art urbà, la producció directa de més de 30 murs i més de 40 tallers i laboratoris de creació i experimentació donant a conèixer les diferents tècniques d’aplicació al mur partint de les propostes de joves creadors i creadores.