Milers de tarragonins i tarragonines han gaudit aquesta passada matinada de la Baixada de l'Àliga, l'acte més multitudinari de les festes de Santa Tecla. Una vegada més ha estat una nit màgica, plena de rauxa i bogeria, molt difícil d'explicar a aquells que no són de la capital tarragonina. L'Àliga, com és tradició, ha estat la primera en baixar les escales de la Catedral, al ritme dels acords de Paquito el Chocolatero i amb el públic entregat a la festa, saltant i corejant.
La Baixada és un acte festiu, però també reivindicatiu. Enguany, però, l'Àliga no ha portat cap cartell, perquè, segons ha explicat l'entitat, no han pogut decidir quina temàtica abordar davant totes aquelles problemàtiques actuals, com el mal estat de la Casa de la Festa, la brutícia de la ciutat, la no celebració de Barraques, l'educació, la sanitat o l'accés a l'habitatge. Així, només ha portat una ampolla de Chartreuse a la boca.
Una Baixada multitudinària
L'Àliga és l'actriu principal i protagonista de la Baixada, però també hi tenen el seu lloc en la celebració els Gegants Vells —que han baixat per primer cop—, la Mulassa —que ha homenatjat el desaparegut Janó—, el Lleó —que anava eclipsa't pel Tour—, l'ampolla dels Chargrossos i els Ambraçats, amb la seva versió satírica del Braç de Santa Tecla.
Tot i celebrar-se la nit de dilluns a dimarts —laborable—, les escales de la Catedral, la plaça de les Cols, el carrer Major i el carrer Merceria estaven plens de gom a gom amb milers de persones. També ho estava la plaça del Rei, on s'ha fet la tanda d'Amparitos.
La Segona Baixada, des de la plaça del Rei, ha començat a dos quarts de dues de la matinada, quan els els elements festius han enfilat cap a la plaça de la Font. Allà, la festa ha posat el seu punt final, amb l'Àliga i la resta d'elements festius sortint al balcó de l'Ajuntament.
