El Museu de la Vida Rural de l'Espluga de Francolí ha canviat de nom i passa a dir-se Museu Terra. L'equipament funciona des de fa més de 35 anys i ara els seus propietaris, la Fundació Carulla, han decidit fer la modificació «per fer èmfasi en tota la saviesa que aporta el món rural a l'hora d'imaginar futurs més sostenibles».
De fet, el nom de Museu Terra es complementa amb Cultura Rural Sostenible. Paral·lelament, l'equipament ha obert una nova sala d'exposicions a Barcelona, dins la nova seu de la Fundació Carulla, al barri de Poblenou. L'espai acollirà exposicions per «promoure la reflexió sobre la sostenibilitat a través de la mirada del món rural».
La nova etapa del museu espluguí té com a objectiu continuar posant en valor els coneixements del món rural i ampliar-ne la divulgació per afrontar la desconnexió demogràfica que la societat actual té amb la terra i la natura.
Anualment hi passen unes 20.000 persones i compta amb una col·lecció etnològica de més de 5.000 peces, objectes i fotografies, així com exposicions temporals i activitats educatives.
El Museu de la Vida Rural ja no es diu així: la Fundació Carulla anuncia un canvi de nom
El nom de Museu Terra es complementa amb Cultura Rural Sostenible
ARA A PORTADA

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 10 de gener de 2024 a les 13:35
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 10:50
Et pot interessar
-
Cultura Novetats per poder visitar la maqueta de Tàrraco instal·lada a la Volta del Pallol
-
Cultura L'Ajuntament de Reus anuncia els abanderats i les persones que encendran les Tronades per Sant Pere
-
Cultura Sant Pere 2025: 10 actes imprescindibles per gaudir la Festa Major de Reus
-
Cultura El Museu de les Matemàtiques de Tarragona ampliarà horari i activitats el curs 2025/2026
-
Cultura Tot a punt per a l'onzena edició del «Tarragona, Ciutat de Castells»
-
Cultura Inauguren les obres de rehabilitació de la Torre de Virgili de Vila-seca