El Museu de la Vida Rural de l'Espluga de Francolí ha canviat de nom i passa a dir-se Museu Terra. L'equipament funciona des de fa més de 35 anys i ara els seus propietaris, la Fundació Carulla, han decidit fer la modificació «per fer èmfasi en tota la saviesa que aporta el món rural a l'hora d'imaginar futurs més sostenibles».
De fet, el nom de Museu Terra es complementa amb Cultura Rural Sostenible. Paral·lelament, l'equipament ha obert una nova sala d'exposicions a Barcelona, dins la nova seu de la Fundació Carulla, al barri de Poblenou. L'espai acollirà exposicions per «promoure la reflexió sobre la sostenibilitat a través de la mirada del món rural».
La nova etapa del museu espluguí té com a objectiu continuar posant en valor els coneixements del món rural i ampliar-ne la divulgació per afrontar la desconnexió demogràfica que la societat actual té amb la terra i la natura.
Anualment hi passen unes 20.000 persones i compta amb una col·lecció etnològica de més de 5.000 peces, objectes i fotografies, així com exposicions temporals i activitats educatives.
El Museu de la Vida Rural ja no es diu així: la Fundació Carulla anuncia un canvi de nom
El nom de Museu Terra es complementa amb Cultura Rural Sostenible
ARA A PORTADA
-
L'Espluga de Francolí reclama a la Generalitat de Catalunya substituir el pont de la Font Baixa TarragonaDigital
-
-
Adjudiquen les obres de construcció d'un dipòsit per evitar desbordaments al canal de la Móra de Tarragona TarragonaDigital
-
Torredembarra impulsa la mobilitat sostenible amb un nou tram de carril compartit i enllumenat a l'N-340a TarragonaDigital
-
El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta l'estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp TarragonaDigital

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 10 de gener de 2024 a les 13:35
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 10:50
Et pot interessar
-
Cultura Tornen les visites de cap de setmana a la Séquia Major de Vila-seca
-
Cultura Obert el concurs de projectes per a la nova biblioteca Pepita Ferrer a Torreforta
-
Cultura Els Xiquets de Valls rubriquen una diada castellera de Firagost de gamma extra
-
Cultura El cartell de Santa Tecla 2025 celebra els 100 anys de l'Amparito Roca
-
Cultura K-Pop, pop català i energia jove: Tarragona es bolca amb la Korean Vibes Week i el Festival Sota la Palmera
-
Cultura Arriba la 13a edició del Danseu Festival a les Piles per «crear nous públics per la dansa»