La sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus acollirà, a partir del dimarts 25 de juliol, l'exposició Domènech i Montaner, catalanisme i país; la vertebració de la Catalunya moderna. La mostra s'emmarca en la programació de l'Any Domènech i Montaner i es podrà visitar fins al 26 d'agost.
L'ha comissariat l'historiador i president del Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner, Carles Sàiz i Xiqués. L'objectiu de la proposta és recuperar l'empremta política de l'arquitecte durant els primers anys del moviment catalanista. El barceloní va deixar obres tan destacables a Reus com la Casa Navàs o l'Institut Pere Mata.
Més enllà de la seva trajectòria com a arquitecte, també va tenir un paper destacat en l'àmbit polític. Va ser president de la Unió Catalanista i promotor de les Bases de Manresa, a més de fundador de la Lliga Regionalista i del Centre Nacionalista Republicà. És per aquest vessant que, a través de l'exposició, se'l presenta com "un dels teòrics del nacionalisme que més ha contribuït a forjar la Catalunya moderna".
El vessant polític de Domènech i Montaner, en una exposició al Centre de Lectura de Reus
La mostra s'emmarca en la programació de l'Any Domènech i Montaner
ARA A PORTADA
-
Nadal arriba a Tarragona amb més de 200 activitats i una nova ubicació per a l'encesa de llums TarragonaDigital
-
Un bosc espectacular al Pati, la gran novetat de l'encesa de l'enllumenat de Nadal a Valls TarragonaDigital
-
El govern socialista de Tarragona tanca un acord amb Junts pels pressupostos del 2026 TarragonaDigital
-
Detenen un grup de lladres de supermercats a Torredembarra: prop d'un centenar d'antecedents policials TarragonaDigital
-
L’Hospital Sant Joan de Reus lidera un estudi internacional per millorar i avançar el diagnòstic de l’ELA TarragonaDigital
Publicat el 19 de juliol de 2023 a les 17:58
Actualitzat el 19 de juliol de 2023 a les 18:01
Et pot interessar
-
Cultura
Festa grossa a Tarragona per acomiadar la celebració dels 25 anys com a Patrimoni de la Humanitat
-
Cultura
El Premis ARC 2025 reconeixen les festes de Santa Tecla com a millor programació de festa major
-
Cultura
La temporada de la Nits de Clàssics de Valls 2025-2026 estrena Ca Xapes com a escenari musical
-
Cultura
La recreació de la batalla entre el Morell i Vilallonga del 1838 posa el punt final del cicle Deprop
-
Cultura
El Morell posa data a la tradicional Fira de Nadal i a l'encesa de llums
-
Cultura
Aleix Revetlles porta a Cambrils una exposició de ceràmica que es pot «mirar» amb les mans
