L'Arxiu Comarcal del Baix Penedès ha digitalitzat més de 13.000 pàgines de diferents setmanaris i revistes comarcals, que formen part de la seva hemeroteca. Són publicacions que ara s'han posat a disposició del públic mitjançant el portal XAC Premsa del Departament de Cultura de la Generalitat.
Entre les noves digitalitzacions hi ha exemplars de La Fura que van del 1985 al 1988, que han estat donats pel que fou editor del setmanari, Alfons Udina, i la directora Marga Carceller. També diversos números del Diari del Baix Penedès que ha donat el periodista Llorenç Avinyó, que van del 1992 al 1999.
Altres publicacions que s'han digitalitzat són la revista Germen de la Bisbal del Penedès (1951-1957) i 24 capçaleres del fons del farmacèutic i poeta vendrellenc Joan Ramon i Soler, entre les quals hi ha tres exemplars únics del setmanari El Vendrellense del 1888 i 1889.
L'Arxiu del Baix Penedès digitalitza més de 13.000 pàgines de premsa comarcal
Es poden consultar a través del portal XAC Premsa
ARA A PORTADA
-
La Fira Trapezi de Reus celebra els 30 anys amb una edició marcada pel compromís amb el circ contemporani TarragonaDigital
-
-
Prova pilot amb un grup de rucs per reduir la presència de canya americana al Baix Penedès TarragonaDigital
-
-
Arresten tres lladres multireincidents per un robatori amb força a l'interior d'un vehicle a l'AP-7 a Tarragona TarragonaDigital
Publicat el
26 de maig de 2023 a
les 08:55
Et pot interessar
-
Cultura
Què fer el cap de setmana del 10 al 12 d'abril a la demarcació de Tarragona?
-
Cultura
El Gaudí Centre de Reus presenta el programa d'activitats per celebrar l'Any Gaudí
-
Cultura
L'Arxiu de la Diputació de Tarragona ja custodia les fotografies de la reconeguda Col·lecció Forvm
-
Cultura
Tarragona viu amb devoció, fe i solemnitat la processó del Sant Enterrament de Divendres Sant
-
Cultura
Una mirada contemporània de la Dansa de la Mort arriba al Teatre Fortuny de Reus
-
Cultura
Inauguren el mural de la pagesia a la plaça de l'Era del Castell del Morell
