Memòria Democràtica presenta la programació de tardor a Tarragona enfocat en la lluita femenina

Els actes centrats en la lluita femenina marquen una agenda que busca reflexionar sobre el període de la Segona República i el franquisme a Tarragona

La lluita femenina centra les activitats de tardor de Memòria Democràtica a Tarragona.
La lluita femenina centra les activitats de tardor de Memòria Democràtica a Tarragona. | TarragonaDigital
23 d'octubre de 2024, 12:14

La conselleria de Memòria Democràtica de Tarragona ha presentat la seva programació per aquest segon semestre de l'any, amb una especial atenció al paper de la dona en la història recent. Tot i el focus en la lluita femenina, les activitats aborden també altres temàtiques relacionades amb el període que va des de la Segona República fins a la dictadura franquista. 

Un dels actes destacats és la projecció del documental 'Guardianas de la Memoria', que tindrà lloc el divendres 22 de novembre a les 19.00 hores al Teatre de Bonavista. El documental investiga la repressiófranquista al poble de Benamejí, Còrdova, amb testimonisfemenins que narren la seva experiència com a supervivents. 

El dimecres 4 de desembre a les set de la tarda a l'Arxiu, tindrà lloc un col·loqui centrat en el llibre 'Les dones decidim. Història i memòria del feminisme a Tarragona (1974-2001)'. Les autores del llibre aprofundiran en la investigació sobre el feminisme a Tarragona durant les darreres dècades del segle XX, oferint una oportunitat per reflexionar sobre la història i el present del moviment feminista a la ciutat.

Altres activitats de la programació de tardor

A més dels actes centrats en la lluita de les dones, la programació inclou altres propostes interessants. El dimecres 30 d'octubre a les 19.00 hores a l'Arxiu, se celebrarà la taula rodona 'La gestió dels espais de memòria: trajectòria, oportunitats i reptes', que reflexionarà sobre la gestió dels espais de memòria, la seva integració en rutes patrimonials i la possible banalització de la memòria històrica.

També s'ha programat l'obra de teatre 'L'enterrador', basada en les vivències de Leoncio Badia, un enterrador de Paterna que va deixar testimoni de la seva humanitat enmig de l'horror de la Guerra Civil i la postguerra. L'obra es representarà el dissabte 9 de novembre a les vuit del vespre dins de la programació de tardor de Teatres.

Finalment, el 3 de desembre a les set de la tarda, hi haurà la conferència 'Heroismos. Història d'un projecte cinematogràfic' a benefici de la Creu Roja a Tarragona, que coincidirà amb la presentació del número 55 de la revista Kesse.