Tarragona ha viscut aquest dijous, 3 de setembre, un moment històric per al món casteller amb el lliurament dels trofeus del III Concurs de Castells de 1952, una fita que havia quedat pendent durant 72 anys. L'alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, ha presidit l'acte institucional en què s'han lliurat els guardons a les colles dels Nens del Vendrell i la Colla Joves Xiquets de Valls (antiga Muixerra de Valls), que van empatar com a guanyadores del concurs celebrat el 28 de setembre del 1952.
Aquella jornada va acabar amb un empat entre ambdues colles, que van aconseguir 2.100 punts gràcies a la seva actuació amb el 2 de 7, el 4 de 8 i el 3 de 7 aixecat per sota. Els caps de colla d'aquell moment eren Jan Julivert, pels Nens del Vendrell, i Antoni Domingo Fuguet, per la Muixerra de Valls. Tanmateix, com que l'empat no estava previst, només es va preparar un únic trofeu, fet que va deixar pendent el lliurament de les copes als guanyadors fins avui.
Amb la voluntat de tancar aquesta qüestió, l'Ajuntament de Tarragona i el Concurs de Castells han organitzat un acte commemoratiu per lliurar els trofeus als representants actuals de les colles. A l'acte, celebrat a l'Ajuntament de Tarragona, han assistit l'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez; l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré; així com el president dels Nens del Vendrell, Valentí Usón Virgili, i Ian Gallart, president de la Colla Joves Xiquets de Valls, hereva de la Muixerra.
L'alcalde Rubén Viñuales ha destacat el simbolisme de l'acte: "avui és un dia emocionant i aquest és un acte de justícia. És un honor poder tenir aquí avui representants d'aquella plaça castellera de fa 72 anys. Pocs ambaixadors més grans podem tenir per explicar la nostra cultura i tradició que els castells". Els trofeus entregats són reproduccions aproximades de l'original del 1952, com a homenatge a aquell esdeveniment emblemàtic per al món casteller.
Els Nens del Vendrell i la Joves de Valls reben a Tarragona la copa del III Concurs de Castells de 1952
L'acte posa fi a 72 anys d'espera per a un lliurament pendent després d'un empat històric al concurs

- Els guanyadors del concurs casteller del 1952 ja tenen la seva copa. -
- Ajuntament de Tarragona
Ara a portada
Publicat el 04 d’octubre de 2024 a les 09:10
Et pot interessar
-
Cultura Les colles de la demarcació de Tarragona, a punt per viure l'espectacle casteller més gran del món
-
Cultura Més de 400 periodistes de 15 països mostraran el Concurs de Castells 2024 al món
-
Cultura La demarcació de Tarragona viu el punt àlgid de la Setmana Santa aquest Divendres Sant
-
Cultura Tarragona celebra una nova Diada de Sant Jordi amb 166 parades i activitats culturals
-
Cultura Vimbodí i Poblet es prepara per a una nova edició del Concurs de Pintura Ràpida
-
Cultura El Port de Tarragona ho té tot a punt per a celebrar el Sant Jordi d'enguany