Nuri Mariné ofereix visites guiades a l’exposició «El peix no cau del cel» al Tinglado 1 del Moll de Costa

Les trobades amb l'artista cambrilenca permetran conèixer de prop el procés creatiu i el missatge social darrere les obres

Publicat el 07 de novembre de 2025 a les 14:41

L’artista cambrilenca Nuri Mariné oferirà un total de sis visites guiades a la seva exposició “El peix no cau del cel”, que es pot visitar fins al 7 de desembre al Tinglado 1 del Moll de Costa de Port Tarragona. Les sessions tindran lloc entre els mesos de novembre i la primera setmana de desembre, i permetran al públic descobrir, de la mà de la mateixa autora, el significat de les obres, el procés creatiu i l’imaginari marí que inspira tota la mostra.

Les visites, gratuïtes però amb reserva prèvia, s’han programat pel divendres 7 de novembre, a les 10.30 h i a les 18.00 h; per diumenge 16 de novembre, a les 12.00 h; per dissabte 29 de novembre, a les 11.30 h i per dissabte 6 de desembre, a les 11.00 h. L’última sessió, el diumenge 7 de desembre a les 12.00 h, coincidirà amb l’acte de cloenda de l’exposició. Les persones interessades poden reservar plaça al 977 250 400 o escrivint a cemapt@cemapt.cat.

El mar, protagonista i metàfora

Mariné parteix del seu univers pictòric, on els peixos i les referències marines són protagonistes, per a presentar al públic la seva visió estètica del món. L’artista utilitza el mar com a fil conductor per parlar de temes com la fragilitat del sector pesquer, la massificació turística o la relació entre l’ésser humà i el seu entorn natural.

Els quadres que es poden veure al Tinglado 1 mostren “una artista creadora de colors i formes, de traços decidits i enèrgics amb una càrrega de positivisme aclaparador, que són un esclat d’emocions que ens recorden que la llum sempre és present, fins i tot en el racó més obscur”, explica la comissària de l’exposició, Cinta Mata.