Núria Gil Clapera serà la pregonera de la Festa Major de Sant Pere de Reus d'enguany

Es tracta de la incògnita que quedava per desvelar del programa d'enguany

Publicat el 20 de juny de 2023 a les 11:58
Actualitzat el 26 de juny de 2023 a les 13:26
La pregonera de la Festa Major de Sant Pere de Reus 2023 serà Núria Gil Clapera. L'Ajuntament ho ha anunciat aquest dimarts resolent, així, la principal incògnita del programa d'actes d'enguany. Tenint en compte la proximitat de les eleccions municipals, l'anterior govern havia optat per no tancar una responsabilitat tan simbòlica.

[noticiadiari]99/10480[/noticiadiari]

L'alcaldessa, Sandra Guaita, ha designat Gil Clapera com la persona que encetarà, de manera oficial i tradicional, la primera festa major que viurà des del capdavant del govern municipal. Ho farà aquest dissabte, 24 de juny, a les vuit del vespre. Núria Gil Clapera és atleta, corredora de muntanya, osteòpata i fisioterapeuta, nascuda a Reus el 1991.
 

Nuria Gil Clapera serà la pregonera de la Festa Major de Sant Pere de Reus Foto: Ajuntament de Reus


Aquest 2023 ha aconseguit les primeres posicions al Campionat d'Espanya KmV, a l'Spartan Trail Patagonia Run, a la Transgrancanaria i també al Campionat de Catalunya Trail. Unes fites assolides compaginant la feina d'atleta professional amb la seva consulta privada de fisioterapeuta i osteopatia a Reus. La designació de pregonera li arriba després d'haver rebut, el 2021, una placa commemorativa per part de l'Ajuntament en reconeixement dels seus mèrits esportius en curses de muntanya.

​[noticiadiari]99/10050[/noticiadiari]

L'anunci de la pregonera d'enguany s'ha fet esperar a causa de la proximitat amb les eleccions municipals. Durant la presentació del programa l'aleshores alcalde, Carles Pellicer, va explicar que considerava que no li corresponia a ell escollir qui pronunciaria el pregó.

"És una decisió que li agradarà prendre a la pròxima alcaldessa", va declarar. De fet, es va oferir a engegar els tràmits mentre ell fos alcalde en funcions si hi havia un pacte de govern clar i una alcaldessa que li ho demanava.
 

El Masclet i tres concerts allargaran la jornada del dia 24

Enguany ja de manera definitiva, Sant Pere recuperarà, a Reus, la més absoluta normalitat. L'any passat ja no hi havia restriccions, però es van encendre dues tronades més de les que solen petar. Una excepció que es va introduir per compensar els dos anys durant els quals no n'hi havia hagut.

[noticiadiari]99/10189[/noticiadiari]

Passats definitivament els efectes de la pandèmia, el pregó de Gil Clapera donarà el tret de sortida oficial a la Festa Major de Sant Pere de Reus. Com se sol fer, després del discurs pronunciat al saló de plens, serà ella mateixa qui sortirà al balcó de l'Ajuntament a fer la Crida a la Festa de cara a la ciutadania que s'haurà concentrat a la plaça del Mercadal.

Tot seguit, i acompanyada de la comitiva municipal, baixarà per encendre la primera Tronada del 2023. Als actes més cerimoniosos i tradicionals els seguiran els festius, amb la Cercavila del Masclet tot seguit i tres propostes musicals per seguir la jornada. A les nou del vespre, a la Prioral de Sant Pere, l'Orfeó Reusenc hi oferirà el tradicional concert de Festa Major amb ampli repertori d'estils i autors.

A les deu, proposta doble, a la Palma i al Parc de la Festa. En el primer cas, amb la XXV Trobada d'Havaneres protagonitzada per Sopa de Peix i Balandra acompanyada de la degustació de rom cremat. A l'avinguda de Riudoms, les Barraques de Festa Major tancaran l'edició 2023 amb Combo Pacheco, Josetxu Piperrak i Santa salut.