Els Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat a Tarragona, en col·laboració amb la cooperativa de turisme sostenible Camins Km 0, han organitzat dues sortides de la Ruta Jujol, previstes per als dies 26 d'octubre i 23 de novembre. Aquesta activitat, gratuïta, però amb inscripció prèvia, ofereix als participants l'oportunitat de conèixer el modernisme rural a través de les obres de l'arquitecte Josep Maria Jujol, qui va ser un dels col·laboradors més importants d'Antoni Gaudí. El 2024 es commemoren els 75 anys de la seva mort.
La ruta és circular i inclou la visita a edificis emblemàtics dissenyats per Jujol, que habitualment no estan oberts al públic. A més, el recorregut permet apreciar el paisatge rural del Camp de Tarragona, una font constant d'inspiració per a l'arquitecte. L'excursió comença a Tarragona, des d'on els participants surten en autobús a les 8.30 hores del matí.
La primera parada és als Pallaresos, on es fa una visita urbana i es recorren espais com l'església de Sant Salvador i la Casa Bofarull. Posteriorment, el grup es desplaça cap a Vistabella per visitar l'Església del Sagrat Cor. A la tarda, la ruta continua a Bràfim, amb la visita a l'ermita del Loreto, seguint cap al Santuari de Montferri, abans de retornar a Tarragona.
Per a més informació i inscripcions, els interessats poden contactar amb Camins Km 0 enviant un correu a info@caminskm0.com o trucar al 621 265 905.
- Santuari de la Mare de Déu de Montserrat de Montferri, obra de Jujol, deixeble de Gaudí. -
- TarragonaDigital
Organitzen sortides gratuïtes de la Ruta Jujol a finals d'octubre i novembre
La ruta permet descobrir el modernisme rural del Camp de Tarragona, amb visites a obres de Jujol habitualment tancades al públic
Publicat el 11 d’octubre de 2024 a les 16:49
Et pot interessar
-
Cultura
Què fer el cap de setmana del 16 al 18 d'octubre a la demarcació de Tarragona?
-
Cultura
Tot a punt a Tarragona per gaudir d'un cap de setmana ple de romesco, vi i bona gastronomia
-
Cultura
El Memorimage 2026 s'inaugurarà amb un documental sobre la Guerra del Rif i la indústria química catalana
-
Cultura
El CIMIR de Reus rep el fons Artemi Vilà Solé: 46 pel·lícules sobre la vida quotidiana del Camp de Tarragona
-
Cultura
La Fira de Santa Úrsula tornarà a convertir Valls en capital del món casteller i de la cultura popular
-
Cultura
Què fer el cap de setmana del 9 al 12 d'octubre a la demarcació de Tarragona?
