Els actes de la Vigília i la Diada de la Festa Major de Misericòrdia 2025 a Reus

Reus celebra els dies importants de la Festa Major petita, en honor a Misericòrdia, el 24 i el 25 de setembre

Publicat el 24 de setembre de 2025 a les 11:24
Actualitzat el 24 de setembre de 2025 a les 11:25

La Festa Major de Misericòrdia arriba al seu punt àlgid els dies 24 i 25 de setembre. El dia de la Diada, per davant hi ha una jornada plena de cultura popular, amb els actes més tradicionals que segueixen el mateix ritual cada any. Cal destacar la baixada al santuari de Misericòrdia al matí, on els elements i balls del Seguici Festiu de Reus desfilen en un punt poc habitual, així com la jornada de tarda amb diversos moments imperdibles.

Un d'ells, és el ball solemne de l'Àliga a l'interior del santuari i el cant dels goigs de Misericòrdia, però abans les últimes ballades dels gegants i el seguici també fan les delícies de petits i grans. Els Xiquets de Reus amb la seva actuació porten l'emoció castellera,  i evidentment, no pot faltar el foc en aquesta Festa Major, amb l'espectacular Baixada i Encesa al Santuari dels Diables. Tot seguit podeu consultar tots els actes de la Vigília i la Diada de Misericòrdia 2025.

24 de setembre, Vigília de Misericòrdia

12.00 h, des del CAMPANAR, Toc de Festa per anunciar la vigília de la festivitat, a càrrec dels campaners de la ciutat.

18.30 h, des del CAMPANAR, Toc de Festa per anunciar la sortida dels Gegants i altres elements festius en cercavila, a càrrec dels campaners de la ciutat. Alhora, des de diferents punts del CENTRE DE LA CIUTAT, sortida del Seguici Festiu i altres elements que passejaran pels carrers i les places del centre de la ciutat.

20.00 h, a LA PALMA, revetlla del Reggus, amb les actuacions de Cookah P, High Paw, Paula Bu, Emma Yuzz, Asia Luna, percussió africana i Dub Jam Session. Organitza: Coopula.

20.30 h, des de la PLAÇA DEL MERCADAL, sortida de la Cercavila del Masclet, amb diferents elements festius i amb acompanyaments musicals. El Col·lectiu El Masclet llançarà botes a l’inici i al final del recorregut. La cercavila passarà pel carrer de les Galanes, la plaça de Catalunya, el raval de Santa Anna, el carrer de Llovera i la plaça de la Llibertat. A més, es pot comprar Masclet en diferents establiments durant tots els dies de la festa. Col·labora: Vermuts Miró.

22.30 h, des de la PLAÇA DE LA PASTORETA i pel PASSEIG DE MISERICÒRDIA, Rosari de Torxes encapçalat per la creu i els cirials, l’estendard del Grup Cultural de Misericòrdies i seguit del poble amb torxes. El rosari acabarà a l’interior del santuari, on tindrà lloc la cantada dels goigs i la veneració de la Mare de Déu de Misericòrdia (la venda de torxes es farà a partir de les 21.30 h i fins a l’inici del rosari, a la porta del Col·legi La Salle, amb la col·laboració d’aquest centre educatiu).

23.00 h, a la PLAÇA D’ANTON BORRELL, ball de revetlla amb la CoblaOrquestra Montgrins. La primavera del 1884, una colla de músics encapçalats per Pere Rigau van formar la Cobla-Orquestra Montgrins, que ha esdevingut, actualment, la més antiga en actiu.

23.30 h, a la PLAÇA DE LA LLIBERTAT, revetlla jove amb les orquestres de versions Blú i Mano’s Rock i DJ Anna Gisbert. Blú és un grup de versions del Bages que porten festa versionant temes de rumba, ska, rock, música disco i mestissatge. Mano’s Rock, creat a Marçà l’agost del 2010 i amb més de 250 concerts arreu de la geografia catalana, s’ha consolidat com un clàssic dels grups de versions de les comarques tarragonines. La DJ Anna Gisbert, la DJ de moda a Catalunya, ha irromput amb força a les festes populars d’arreu del país amb música urbana.

25 de setembre, Diada de Misericòrdia

7.00, 8.00 i 9.00 h, al SANTUARI DE MISERICÒRDIA, missa.

Durant tot el dia, el cambril de la Mare de Déu de Misericòrdia estarà obert per venerar-ne la imatge (llevat de les hores de culte i fins al moment de la cantada de goigs de la Mare de Déu).

8.00 h, per DIFERENTS BARRIS de la ciutat, matinades de Misericòrdia amb la participació dels grups de grallers de la ciutat. Enguany, les matinades es podran sentir als barris de Monestirs, Xalets Quintana, Santuari, Mas Iglesias, Roserar del Mas Iglesias, Sol i Vista i Harmonia del Carme.

8.00 h, pels CARRERS DE LA CIUTAT, matinades tronades a càrrec del grup de tabalers del Ball de Diables, matinades galejades amb el Ball de Pere Joan Barceló i matinades a càrrec de la Banda de Cornetes i Tambors Verge de Misericòrdia.

8.00 h, en DIFERENTS ESTABLIMENTS de la ciutat, esmorzars de forquilla.

De 10.00 a 14.00 h, al GAUDÍ CENTRE. Et dius Misericòrdia, Cori o Coia? Hi tens l’entrada gratuïta! Visita mitjançant audioguia o aplicació utilitzant els dispositius mòbils personals. El Gaudí Centre disposa també d’una videoguia en llengua de signes.

10.00 h, des del CAMPANAR, Toc de Festa per anunciar la festivitat de Misericòrdia, a càrrec dels campaners de la ciutat.

10.30 h, des de la PLAÇA DE LA PASTORETA, baixada al santuari de la Banda de Cornetes i Tambors Verge de Misericòrdia i, després de la missa, actuació de la banda al santuari. Tot seguit, ofrena floral i musical al cambril de la Mare de Déu de Misericòrdia.

De 10.45 a 14.00 h, al PARC DEL TRENET, circulació de trens manipulats de 5 polzades amb passatgers. Preu: 1,50 €. Organitza: Associació d’Amics del Ferrocarril de Reus.

11.00 h, a la PLAÇA DEL SANTUARI, missa solemne presidida per l’arquebisbe de Tarragona, monsenyor Joan Planellas Barnossell, i concelebrada per tots els mossens de la Unitat Pastoral de Reus i altres. L’apartat musical és a càrrec de l’Orfeó Reusenc, amb la participació dels assistents. Just en acabar, repic de campanes i llançament de 21 salves de morterets en honor de la Mare de Déu.

11.00 h, des de la PLAÇA DE LA PASTORETA, baixada del Seguici Festiu fins al santuari, amb la participació del Ball de Pere Joan Barceló, la Víbria, el Drac, el Basilisc, el Lleó, els Nanos, la Mulassa i els Gegants, el Carrasclet, el Ball de Sederes, el Ball de Pastorets, el Ball de Galeres, el Ball de Cavallets, el Ball de Cercolets, el Ball de Prims, el Ball de Valencians, el Ball de Bastons de l’Esbart Santa Llúcia, la Dansa de Mossèn Joan de Vic, el Ball de Gitanes, el Cos de Bastoners de l’Orfeó Reusenc, els Xiquets, l’Àliga i la Banda Simfònica de Reus. En arribar al santuari, ballada de cadascun dels elements, balls i danses del Seguici Festiu.

14.00 h, a la PLAÇA DEL SANTUARI, dinar de festa major dels grups festius de la ciutat. A continuació, tots els grups festius que així ho desitgin podran fer la seva ofrena i visitar el cambril de la Mare de Déu.

De 17.00 a 20.00 h, al PARC DEL TRENET, circulació de trens manipulats de 5 polzades amb passatgers. Preu: 1,50 €. Organitza: Associació d’Amics del Ferrocarril de Reus

De 17.30 a 19.00 h, davant del SANTUARI, ballades dels Gegants, els Nanos, les danses i el bestiari.

18.30 h, a l’interior del SANTUARI, rosari, i a continuació, celebració de la missa.

19.00 h, davant del SANTUARI, actuació castellera amb els Xiquets de Reus.

A continuació, a l’interior del SANTUARI, l’Àliga oferirà a la Mare de Déu de Misericòrdia el seu ball solemne curt, amb l’acompanyament musical de la Cobla Reus Jove. Seguidament, cantada general dels goigs de la Mare de Déu de Misericòrdia a càrrec de l’Orfeó Reusenc i els fidels assistents, amb l’acompanyament musical de la Cobla Reus Jove.

19.30 h, al PASSEIG DE MISERICÒRDIA, la Baixada, tradicional baixada del Ball de Diables al santuari, amb la participació del Ball de Diables infantil, el Ball de Diables i els diables particulars. Per a la seguretat de tothom i per al bon desenvolupament de l’acte, recordem que la Baixada no és un correfoc i que el públic no ha d’interactuar amb els diables.

En acabar, a la PLAÇA DEL SANTUARI, encesa de la Víbria i el Drac i Carretillada de Misericòrdia a càrrec del Ball de Diables. Tot seguit, encesa de la façana del santuari i mostra piromusical a càrrec de la Pirotècnia Igual.