Reus vol que l'Església de Sant Francesc sigui declarada Bé Cultural d'Interès Local. La Junta de Govern de l'Ajuntament ha aprovat, aquest divendres, iniciar l'expedient per aconseguir-ho. La decisió s'ha pres arran d'un informe tècnic fet pel personal municipal en el qual es considera que hi ha motius consistents suficients per elevar el grau de protecció de l'edifici.
S'hi subratlla el valor històric, cultural i religiós que té el temple. De fet, el seu origen és anterior a la seva consagració feta al segle XVIII. Va ser el primer convent de Reus i és una de les construccions conservades més antiga fora de les muralles. Arquitectònicament, no es descarta que, sota terra, hi hagi les restes del convent original del segle XV.
També es destaca que és l'única església conventual d'aquestes característiques que hi ha a la ciutat. Pel que fa al patrimoni artístic, compta amb "una mostra de l'art de postguerra on ressaltes obres d'artistes locals i forans de cert reconeixement". En l'àmbit simbòlic, "l'església de Sant Francesc forma part del paisatge històric del tomb de ravals".
És per això que es vol consolidar "com un actiu d'interès per a la ciutat de Reus lligat als diferents indrets d'interès patrimonial que hi ha a la ciutat". La catalogació de Bé Cultural d'Interès Local és un nivell més de protecció que el que ara té l'església. L'edifici està catalogat al Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic Historicoartístic i Natural.
Ara s'ha obert el període d'al·legacions per incrementar aquesta protecció. Quan acabi, l'Ajuntament podrà declarar-lo definitivament i ho haurà de comunicar al departament de Cultura de la Generalitat perquè l'inscrigui al Catàleg del Patrimoni Cultural Català.
Reus vol que l'església de Sant Francesc sigui Bé Cultural d'Interès Local
Cultura
La Junta de Govern Local ha iniciat l'expedient aquest divendres
ARA A PORTADA
-
Economia Les exportacions de les empreses de la demarcació de Tarragona creixen un 3,6% durant el mes de maig TarragonaDigital
-
Cultura Nou tràmit per a fer realitat la nova Biblioteca Pública de Tarragona a Tabacalera TarragonaDigital
-
Societat L'Ajuntament de Salou fa un pas endavant per a l'execució del projecte de l'Eix Cívic TarragonaDigital
-
Cultura El CIMIR de Reus incorpora el Fons Granja Roca amb imatges sobre l'activitat agrària del primer terç del segle XX TarragonaDigital
-
Política La comissaria conjunta de Mossos i Guàrdia Urbana de Tarragona fa un pas més TarragonaDigital
Publicat el
28 de juliol de 2023 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Cultura
Sortegen els números de tall per assignar les entrades del Concurs de Castells de Tarragona
-
Cultura
Tot a punt al Morell per a la Festa Major de Sant Abdó i Sant Senén
-
Cultura
Què fer el cap de setmana del 17 al 19 de juliol a la demarcació de Tarragona?
-
Cultura
El Contemporaneus 2026 omple de música contemporània la ciutat de Reus
-
Cultura
Reus ho té tot a punt per a la celebració de la 681a edició de la Fira de Sant Jaume
-
Cultura
Tarragona ja albira les festes de Sant Magí 2026 amb l'eclipsi solar com a convidat especial
