Els Tres Tombs de Reus ompliran de nou els carrers amb cavalls i carruatges

Aquesta festa tradicional celebra la seva 39a edició a la capital del Baix Camp aquest diumenge 1 de març

Publicat el 24 de febrer de 2026 a les 13:02

La Festa dels Tres Tombs de Reus arriba enguany a la 39a edició i tornarà als carrers aquest diumenge 1 de març. Es tracta d'una iniciativa organitzada per l’Associació Amics del Cavall de les Comarques de Tarragona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus, a través de l’Institut Municipal Reus Cultura i la Guàrdia Urbana. El recorregut dels Tres Tombs 2026 serà el següent: Parc de la Festa, avinguda dels Països Catalans, avinguda del Doctor Vilaseca, carrer de Sant Joan i Tomb de Ravals.

La concentració de cavalls i carruatges i l'esmorzar popular es farà a partir de les 9 hores al Parc de la Festa, mentre que la sortida de la comitiva serà a les 11.30 hores. En aquest sentit, la cita del Tres Tombs de Reus manté el compromís per aconseguir que sigui una festa inclusiva i amb les mesures sanitàries adequades per garantir el benestar dels animals que hi participen. Hi haurà carruatges especials del Club Esportiu Alba, que llençaran caramels.

Pel que fa a la passejada amb ruquets per la ciutat, l’escola convidada d’enguany és l’Escola Doctor Alberich i Casas. Finalment, remarcar que l’entitat Bravium Teatre també participarà en la festa i repartirà taronges i coques beneïdes, gentilesa del Forn Sistaré.

"Tenim la sort de poder viure cultura durant tot l'any"

Daniel Recasens, regidor de Cultura i Política Lingüística, ha volgut agrair la feina que es fa des de les entitats per tal de seguir tot el calendari festiu de la ciutat. En aquest sentit, ha assenyalat que "després del Carnaval continuem amb els Tres Tombs per anar seguint totes les tradicions que tant ens agraden a Reus, als ciutadans i a tots els que ens visiten.

El regidor de Cultura ha afegit que "tenim la sort de poder viure cultura durant tot l'any, amb cicles i programacions estables, activitats i també cultura popular".