El Vendrell estudiarà incrementar la pressió fiscal als bancs que no donin una atenció presencial a la gent gran durant tot al jornada laboral. Es tracta d'una proposta del grup municipal de Pel Vendrell Primàries que va rebre el suport unànime de tots els grups al ple d'aquest dilluns.
Concretament, la moció proposa que s'aprovi un increment de la taxa d'ocupació de la via pública, que els bancs paguen pels seus caixers automàtics. Si actualment aquesta taxa és de 848 euros, la moció demanava que s'apugés fins als 10.000 euros. Això sí, amb una bonificació del 90% per a les entitats bancàries que atenguessin presencialment la gent gran durant tota la jornada.
Finalment, la moció s'ha aprovat sense fixar cap xifra concreta. La seva concreció s'estudiarà a la Comissió d'Estudi per redactar un avantprojecte de modificació de les ordenances, que també es va aprovar al ple d'ahir. Aquest punt va rebre el suport del govern, Primàries i la regidora no adscrita.
El Festiuet, declarat d'interès turístic
Per altra banda, el plenari també va aprovar declarar d'interès turístic el festival de música Festiuet, que s'hauria de fer el juliol a Coma-ruga. Van votar a favor de la proposta l'equip de govern, Junts i la regidora no adscrita. En canvi, SP-ERC, Podem i Primàries es van abstenir, ja que no compartien que s'hagués de fer aquesta declaració en una iniciativa que és privada.
No prosperen mocions de Podem i Primàries
Una moció que no va prosperar és la de Podem que demanava que s'estudiés la municipalització del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD). El mateix grup va proposar una esmena on es proposava una nova licitació del servei que garantís el principi d’igualtat entre empreses grans i petites. El govern va votar en contra de la moció, com també ho va fer en la dels atemptats del 17-A presentada per Primàries i Junts.