La pedregada que dissabte a la tarda hi va haver al Montsià i especialment a la Sénia, on van caure-hi pedres grans com un ou de gallina, ha deixat més de 200 cotxes amb desperfectes i una persona ferida. Ho ha explicat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) l'alcaldessa del municipi, Victòria Almuni, que ha puntualitzat que el ferit, lleu, va ser atès al CAP per ferides a les cames provocades per vidres que van saltar per l'impacte d'una pedra. "Sortosament", ha afegit, no hi ha hagut "cap incidència greu".
Almuni ha dit que molts vehicles han perdut els vidres davanters i del darrere i tenen bonys a la carrosseria i que també hi ha magatzems que han perdut la teulada o la coberta. Dins del nucli urbà, els danys són sobretot en teulades i claraboies foradades, com la que va ferir una persona. De fet, la batllessa ha celebrat que no hi hagi cap ferit per impacte de pedra "perquè eren molt grosses, algunes de deu centímetres, molt planes i tallants", ha detallat.
Ha contribuït a la falta de danys personals el fet que, malgrat estar de festa major, en aquell moment no hi havia cap activitat prevista. Aquella mateixa tarda s'havia de fer una cursa de cavalls que, si hagués coincidit amb la pedregada, "hauria fet una malesa".
Aquest diumenge els veïns han començat a parlar amb els tallers del municipi i amb les asseguradores, com la que ha obert la seva oficina al poble, per agilitzar els tràmits. Tot i que l'Ajuntament ha reconegut que les incidències particulars s'han de tractar entre els afectats i les seves assegurances, ha garantit que el consistori hi serà "al damunt": "El que farem durant la setmana és registrar les incidències i ser al costat de la població en qualsevol cosa que puguem ajudar".
Més de 200 vehicles malmesos i un ferit lleu durant la pedregada a la Sénia
Dissabte a la tarda una forta pedregada on van caure pedres grans com un ou de gallina va causar molts desperfectes
ARA A PORTADA
-
Els alumnes de la Facultat d'Educació i Psicologia de la URV tornaran a l'edifici reformat a partir del curs 2026-2027 TarragonaDigital
-
El Congrés aprova en comissió una proposta d'ERC per avançar la jubilació dels treballadors de la petroquímica TarragonaDigital
-
La Bisbal del Penedès ampliarà l'edifici nou de l'escola Ull de Vent amb recursos municipals TarragonaDigital
-
TEDxReus 2025 arriba al Teatre Bartrina amb el lema «Autèntic» i vuit veus inspiradores TarragonaDigital
-
Publicat el 28 d’agost de 2023 a les 09:19
Actualitzat el 28 d’agost de 2023 a les 09:22
Et pot interessar
-
Meteorologia El Camp de Tarragona concentra la major part de les incidències per la pluja i es manté l’alerta de l'INUNCAT
-
Meteorologia Protecció Civil recomana evitar desplaçaments no imprescindibles a Tarragona per pluges intenses
-
Meteorologia Tornada a l'escola en alerta taronja i vermella per pluges a la demarcació de Tarragona
-
Meteorologia Nova alerta per pluges intenses a Tarragona: on i quan plourà a casa nostra?
-
Meteorologia Tarragona registra una de les onades de calor més llargues i intenses dels últims anys
-
Meteorologia Després de la calor, arriba la pluja i el vent: activen l'INUNCAT en zones del Camp de Tarragona