El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha alertat que a partir d'aquesta tarda s'espera un episodi de fortes pluges que afectarà les Terres de l'Ebre, concretament a les comarques del Montsià, el Baix Ebre i la Terra Alta. En aquest sentit, Protecció Civil ha anunciat que s'ha activat el pla Inuncat en fase de prealerta, ja que les precipitacions poden superar els 100 litres per metre quadrat al terç sud de Catalunya.
[tweet]1590995542292717571[/tweet]
L'episodi de fortes pluges a les Terres de l'Ebre s'allargarà fins a les 19 hores de dissabte, segons ha informat el Meteocat, que ha afegit que es poden arribar a acumular 100 litres per metre quadrat en 24 hores. En aquest sentit, durant la jornada de dissabte també es poden produir ruixats a la comarca del Baix Camp.
En un primer moment, davant aquest episodi de pluges fortes, el Meteocat havia establert un nivell de perill 2/6, tot i que posteriorment l'ha rebaixat a 1/6.