Tornada a l'escola en alerta taronja i vermella per pluges a la demarcació de Tarragona

Activada l’alerta del Pla INUNCAT per pluges molt intenses al Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre aquest dilluns i dimarts

Publicat el 08 de setembre de 2025 a les 09:17
Actualitzat el 08 de setembre de 2025 a les 12:25

Protecció Civil ha activat l'alerta del Pla Especial d'Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) davant la previsió de pluges intenses que arribaran aquest dilluns 8 de setembre. Els registres més importants s'esperen al matí al litoral i prelitoral del Camp de Tarragona i, a la tarda, a les Terres de l'Ebre.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que es puguin superar els 40 litres per metre quadrat en només 30 minuts en aquestes zones, així com els 20 litres en altres comarques de la Catalunya Central i del nord del país al llarg de la jornada. Dimarts, 9 de setembre, el risc es mantindrà amb precipitacions que podrien tornar a superar aquest llindar al Camp de Tarragona, a la Catalunya Central i a àrees del Pirineu i Prepirineu.

L'alerta s'ha actualitzat amb avisos vermells per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre. El Meteocat situa l'alerta en 5 de 6 al Tarragonès i el Baix Camp fins a les 12 del migdia, i al Montsià i el Baix Ebre entre el migdia i les 18 hores. Es poden recollir 40 litres per metre quadrat en 30 minuts.

L'Aemet alerta que es poden acumular més de 90 litres en una hora la prelitoral i litoral sud de Tarragona. Situa el període d'intensitat torrencial entre les 15 i les 21 hores, i avisa que poden haver inundacions i crescudes sobtades a la zona.

A més de la intensitat, també es preveu una acumulació de pluja molt significativa: al Baix Penedès i a diverses comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre es poden superar els 100 litres per metre quadrat en 24 hores. Segons el SMC, el gruix d'aquestes precipitacions es concentrarà entre el matí i la tarda de dilluns.

Davant aquest episodi, l'Agència Catalana de l'Aigua i la Confederación Hidrográfica del Ebro faran seguiment de l'evolució. La CHE ha alertat de la possibilitat d'increments importants dels cabals als barrancs i rieres del tram final de l'Ebre, tant a la riba dreta com a l'esquerra.

Protecció Civil recorda la necessitat d'extremar la precaució en la mobilitat i en qualsevol activitat a l'aire lliure. Es recomana evitar travessar rius, rieres i barrancs, no estacionar en punts inundables i circular preferentment per vies principals i autopistes, moderant la velocitat i mantenint la distància de seguretat.