Tarragona torna a estar en alerta per fortes ventades

El vent podria superar els 72km/h aquest dilluns a la tarda

Publicat el 12 de febrer de 2024 a les 10:03
Actualitzat el 12 de febrer de 2024 a les 11:15
Protecció Civil ha reactivat la fase d'alerta del pla especial d'emergències per risc de vent a Catalunya (Ventcat) per la previsió de fortes ratxes aquest dilluns a la tarda al sud de Catalunya i als Pirineus.

L’actualització del VENTCAT ha ampliat la intensitat de les ratxes de vent de component oest a les comarques de la Val d’Aran, Alta Ribagorça, Pallars Sobirà, Tarragonès, Ribera d’Ebre i Baix Ebre. Aquestes comarques s’afegeixen al risc elevat de ventades de l’Anoia, Alt Penedès, Baix Penedès, Alt Camp, Baix Camp, Conca de Barberà i Priorat.

Segons ha informat aquest diumenge a la nit, es tracta d'un episodi puntual que pot superar els 72km/h al prelitoral tarragoní i a alta muntanya. Aquest diumenge al migdia s'havia donat per acabada l'alerta del Ventcat que ha estat vigent durant el cap de setmana.

Tarragona supera els 130 km/h

L'episodi de vent a Tarragona va deixar xifres molt destacades pel que fa als cops de vent registrats a la demarcació. De fet, és a Tarragona on es va arribar a les ratxes màximes de vent a Catalunya.

Les ratxes de mestral i ponent més destacades en aquest episodi va ser els 134 km/h a l'Hospitalet de l'Infant, els 119 km/h de la Riba, els 108,4 km/h de Mont-roig del Camp, els 105 km/h d'Almoster, els 95 km/h de Riudecanyes o els 94 km/h del Perelló, segons dades de les estacions automàtiques de Meteocat i Meteoclimatic.

També cal recordar que va ser precisament el vent el fenomen que va fer caure un arbre al recorregut d'una muntanya russa a PortAventura provocant un accident amb 14 persones ferides, dues d'elles crítiques.