El territori comença a veure petits avenços en una de les seves reclamacions històriques: desviar el tràfic de trens amb mercaderies dels nuclis urbans i de la costa. Aquest serà el plantejament que es començarà a treballar un cop s'ha acordat reactivar els "grups de treball" entre consistoris afectats i el Ministeri de Transports.
Així ho han anunciat les administracions —Ajuntament de Tarragona, Reus i el Vendrell— després de reunir-se a Madrid aquest dimarts, 5 de març, amb el secretari d'Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano.
Segons ha assegurat el secretari, "el Ministeri comparteix l'interès del territori" pel que fa el plantejament d'allunyar el tràfic de mercaderies ferroviàries de les àrees poblades i la costa de Tarragona.
Malgrat que l'acord és només un petit pas i de moment només inclou la reactivació dels grups de treball, és un pas que hauria de servir per redefinir un traçat ferroviari enrocat des de fa molts nays. El secretari d'Estat ha anunciat també que "el traçat final es concretarà després de la publicació de l'estudi informatiu", el qual recollirà les solucions "consensuades" entre els integrants del grup de treball per reconfigurar la "xarxa arterial de Tarragona".
El futur traçat ferroviari naixerà amb el consens de dos grups de treball, un que es farà entre l'Estat i les administracions locals i l'altre amb agents econòmics i socials. En una valoració inicial després de la reunió, els dos alcaldes i l'alcaldessa han coincidit que es buscarà definir "una solució òptima per a tots els municipis del Camp de Tarragona".
Acord històric pel territori: el Ministeri negociarà un nou traçat pels trens de mercaderies
En una reunió entre els ajuntaments de Tarragona, Reus i el Vendrell amb el secretari d'Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, s'ha acordat reactivar una taula de treball
Ara a portada
-
-
-
Successos Comença el judici contra l'home acusat d'asfixiar la seva parella en un hotel de Salou el 2023 TarragonaDigital
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 05 de març de 2024 a les 17:06
Actualitzat el 05 de març de 2024 a les 17:26
Et pot interessar
-
Política Som Poble-ERC demana que l'Ajuntament del Vendrell rebutgi un projecte de planta fotovoltaica al Pla de Mar
-
Política Junts per Reus vol que s'enderroqui l'edifici de l'avinguda del Carrilet per ampliar l'espai ciutadà
-
Política Salou diu la seva sobre l'estació intermodal i planteja un nou desacord a l'Àrea Metropolitana
-
Política Santa Oliva exposa al president Illa les seves reivindicacions municipals