El Govern modifica l'estructura directiva de l'Ajuntament de Reus

La nova relació de llocs de treball integra el personal directiu d'Organització i Serveis Interns i de Serveis Econòmics com a Serveis Generals

Publicat el 22 de desembre de 2023 a les 17:25
El ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres 22 de desembre la nova estructura organitzativa del personal directiu municipal, d'acord amb l'estructura política de l'actual mandat. L'organització tindrà efectes a partir de l’1 de febrer de 2024.

La nova estructura directiva s’adiu als nous models de gestió i als reptes organitzatius impulsats pel nou Govern de Reus per adaptar-se més a les necessitats de la ciutadania recollides en el procés permanent d’escolta activa. S'ha aprovat per 15 vots a favor i 11 en contra.

[noticiadiari]99/13955[/noticiadiari]

Així, busca assolir una major eficiència amb una reducció dels llocs de treball directius i la configuració d'una Direcció General Municipal que gaudiria d’un suport en les seves tasques per part d’una Gerència de Serveis Generals.

Nova relació de llocs de treball

Es mantenen les dues Gerències-coordinació en l’àmbit de Serveis a la Persona i en l’àmbit dels Serveis Territorials, de tal manera que es produiria l’amortització dels llocs de treball directiu corresponents a la Gerència-coordinació d’Organització i Serveis Interns i a la Gerència-coordinació de Serveis Econòmics de la relació actual, les funcions dels quals, majoritàriament, s’integrarien en la Gerència de Serveis Generals.

Per tant, la nova estructura tindrà els següents llocs de treball:
  • Direcció General Municipal. És el/la responsable jeràrquic/a màxim/a de l’administració executiva municipal, sota la dependència jeràrquica única de l’alcaldessa i la dependència funcional de l’Alcaldia, dels tinents i tinentes d’alcaldessa i dels regidors i regidores delegats.
  • Gerència de Serveis Generals. És el/la responsable jeràrquic/a de l’administració executiva municipal, sota la dependència jeràrquica de la Direcció General Municipal i la dependència funcional d’aquesta, de l’Alcaldia, dels tinents i tinentes d’alcaldessa i dels regidors i regidores delegats.
 
  • Gerència-Coordinació de Serveis a la Persona. Les seves funcions són les de desenvolupar i executar els plans d’actuació i les decisions adoptades pels òrgans de govern i la planificació i coordinació d’activitats, avaluació i proposta d’innovació i millora en matèria de benestar social, drets socials, salut, esports, relacions ciutadanes, educació, gent gran, infància i adolescència, joventut, famílies, i dels ens instrumentals de naturalesa pública vinculats a aquests àmbits.
  • Gerència-Coordinació de Serveis Territorials. Les seves funcions són les de desenvolupar i executar els plans d’actuació i les decisions adoptades pels òrgans de govern i la planificació i coordinació d’activitats, avaluació i proposta d’innovació i millora en matèria d’arquitectura, urbanisme, desenvolupament urbà, via pública, activitats, patrimoni, transport, medi ambient, sostenibilitat i habitatge.
D'altra banda, durant el ple extraordinari d'aquest divendres 22 de desembre, l'alcaldessa Sandra Guaita també ha donat compte de l'adjudicació dels serveis d'auditoria de Reus Serveis Municipals a l'empresa Cortes y Asociados Auditores, SL.