Sandra Guaita vol crear un servei municipal d'atenció psicològica. La cap de llista del PSC ha presentat, aquest divendres, una nova promesa electoral, anomenada Reus Saludable. Ha recordat que, sobretot arran de la pandèmia, aquest àmbit ha pres més rellevància.
[noticiadiari]99/9570[/noticiadiari]
Es tracta d'una aposta que el PSC ja va portar al plenari municipal del mes d'octubre de l'any passat, però que el govern va rebutjar. Guaita subratlla que hi ha altres municipis que sí que han implantat un servei d'aquesta mena, com el Vendrell o Barcelona. Admet que les competències de salut són de la Generalitat, "però des de la política municipal també podem facilitar que la ciutadania tingui una millor salut mental".
[municipalstarragona]
L'alcaldable ha reblat que "si volem una ciutat que pensi en gran, hem de pensar en accions per a tota la ciutadania, siguin competència municipal o no". Segons ha exposat, Barcelona i el Vendrell tenen serveis d'atenció psicològica per al jovent, i la proposta per a Reus s'obriria a tota la ciutadania. Reclama "garantir l'accés universal a un psicòleg municipal sense que hi hagi una llarga espera per ser atès ni havent de fer un esforç econòmic que, algunes persones i famílies, no poden permetre's".
En la mateixa línia hi lliga la proposta socialista de garantir una zona verda a cinc minuts de casa. Guaita exposa que hi ha estudis que vinculen els parcs i jardins amb una bona salut mental. En col·laboració amb la URV i l'Hospital també planteja que hi hagi xerrades de nutricionistes als centres cívics i a les escoles.
El PSC de Reus insisteix en el servei d'atenció psicològica municipal
Sandra Guaita ha promès crear-lo emmirallant-se en municipis que ja el tenen, com el Vendrell o Barcelona
ARA A PORTADA
-
El català manté el to d'una Diada de mínims castigada per la pluja i l'apatia Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Viñuales defensa que els nouvinguts són «imprescindibles» pel futur de Catalunya en l'acte de la Diada TarragonaDigital
-
-
«La ciència se’n va de festa», el nou projecte de la URV que relaciona la ciència amb Santa Tecla de Tarragona TarragonaDigital
-
L'AFA de l'Escola Prat de la Riba de Reus mantindrà les protestes per reclamar «mesures urgent» per a la seguretat dels infants TarragonaDigital
Publicat el 19 de maig de 2023 a les 12:05
Et pot interessar
-
Política Jordi Aymerich es converteix en el nou alcalde de Savallà del Comtat
-
Política ERC demana explicacions a l'alcalde Viñuales «per la contractació de detectius privats» a l'EMT
-
Política El Ministeri de Cultura i Junts acorden ubicar la Biblioteca Provincial de Tarragona a la Tabacalera
-
Política Camí Mendoza anuncia que deixa la política municipal després de deu anys de trajectòria
-
Política El PP de Tarragona reclama la construcció del nou enllaç viari de l'AP-2 a Vimbodí
-
Política El PP de Tarragona censura la gestió de la neteja del govern Viñuales: «No rebem un bon servei»