El PSC vol que Idiada 2 i el Logis Penedès figurin al pressupost de la Generalitat

Els socialistes del Camp de Tarragona presenten les principals propostes per arribar a un acord pels comptes

Publicat el 29 de desembre de 2022 a les 14:35

El PSC del Camp de Tarragona ha presentat aquest dijous les principals propostes per poder arribar a un acord pel pressupost del 2023 a la Generalitat. El primer secretari de la federació tarragonina del PSC, i alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha marcat les prioritats en les negociacions. Segons Martínez, l'objectiu que tenen és «revertir els deu anys de desgovern que han patit els catalans i les catalanes». 

 

Idiada 2 i Logis Penedès

Un punt que figura entre els més importants per als socialistes és el d'apostar per la «reindustrialització del Baix Penedès». Per això es mostren partidaris «d'impulsar el creixement de les activitats vinculades al vehicle elèctric i connectat», prioritzant el projecte d'Idiada 2. Per diversificar l'economia de la comarca, els socialistes creuen que cal incorporar «la multimodalitat i sostenibilitat», per poder «acollir trens de fins a 1.500 metres».

 

Tot i que els últims anys la comarca ha presentat una dicotomia entre Idiada 2 i el Logis, el PSC creu que ambdues iniciatives són possibles. Per això no descarta tirar endavant també el centre logístic previst a l'interior del Baix Penedès. Cal recordar, però, que des d'ERC s'han desmarcat recentment d'aquest projecte, decantant-se per l'opció d'Idiada 2

 

Ampliació de l'Hospital del Vendrell

Des del PSC també demanen que el pressupost de la Generalitat pel 2023 reverteixi les retallades en l'àmbit de la sanitat. Per això demanen incrementar en 1287 milions d'euros el seu pressupost. Creuen que així millorarien «les condicions laborals de tot el personal sanitari» i s'aconseguiria un «augment de llocs treball en aquest sector».

 

L'ampliació de l'Hospital del Vendrell, ja anunciada pel president de la Generalitat, és una altra de les prioritats del PSC tarragoní. Els nous comptes haurien d'incloure una partida per iniciar els treballs l'any vinent. Pere Aragonès va visitar a principis d'aquest mes de desembre el Vendrell per anunciar aquest compromís del govern català.

 

Instal·lacions interiors d'Idiada a Santa Oliva.
El PSC aposta pel creixement d'Idiada, però també pel Logis. | Applus Idiada