Impulsem el Penedès portarà en les pròximes setmanes una proposta de resolució en més d'una vintena d'ajuntaments de l'Alt, el Baix Penedès i el Garraf. La seva proposta té com a objectiu reclamar un desplegament "just" i "proporcionat" del cos de Mossos d'Esquadra a la comarca, segons han explicat en un comunicat.
Amb aquesta iniciativa, el partit aspira a aconseguir el suport dels plenaris municipals i a consolidar un front unitari per instar al Departament d'Interior de la Generalitat a destinar els recursos necessaris per igualar les condicions de seguretat a la vegueria del Penedès.
La proposta també vol impulsar la creació d'una Regió Policial del Penedès, seguint el model de les altres vegueries de Catalunya. Impulsem el Penedès assegura que actualment els Mossos d'Esquadra "no disposen dels mitjans i els efectius necessaris al territori", motiu pel qual també els "felicita i agraeix la tasca professional i eficient" que duen a terme malgrat les circumstàncies.
La vegueria del Penedès és l'única amb una presència de Mossos d'Esquadra inferior a la de la Policia Local, segons expliquen, i amb una dotació molt més reduïda en comparació amb altres demarcacions, com ara el Camp de Tarragona, Ponent o les Comarques Centrals, tot i compartir característiques similars i, fins i tot, tenir en alguns casos un nombre d'habitants més elevat.
Impulsem el Penedès reclama la creació d'una regió policial del Penedès
Portaran una proposta de resolució en una vintena d'ajuntaments per demanar a Interior un desplegament «just» dels Mossos d'Esquadra en aquesta àrea
ARA A PORTADA
-
La plaça del Blat acull una nova exhibició de les colles de Valls en la diada de Santa Úrsula TarragonaDigital
-
-
-
Els pares de l'Escola Prat de la Riba de Reus reprenen les protestes: «Només demanem que es respecti la legislació» Marc Roselló
-
Ocupació de rècord a Tarragona amb 403.000 persones treballant en el tercer trimestre de l'any TarragonaDigital
Publicat el 02 de febrer de 2024 a les 15:30
Et pot interessar
-
Política
Acord entre PSC i Junts per modificar l'ordenança d'obres de l'Ajuntament de Tarragona
-
Política
Dimiteix Ramon de Domingo, regidor de l'Ajuntament de Montblanc
-
Política
Vila-seca en Comú denuncia «possibles irregularitats» en la gestió de diners públics de l'Ajuntament
-
Política
L'Ajuntament de Tarragona anuncia la congelació d'impostos i taxes de cara a l'any 2026
-
Política
Alba López (PSC) ja és la nova alcaldessa del Catllar
-
Política
Xavi Puig serà el candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Tarragona l'any 2027
