Impulsem el Penedès portarà en les pròximes setmanes una proposta de resolució en més d'una vintena d'ajuntaments de l'Alt, el Baix Penedès i el Garraf. La seva proposta té com a objectiu reclamar un desplegament "just" i "proporcionat" del cos de Mossos d'Esquadra a la comarca, segons han explicat en un comunicat.
Amb aquesta iniciativa, el partit aspira a aconseguir el suport dels plenaris municipals i a consolidar un front unitari per instar al Departament d'Interior de la Generalitat a destinar els recursos necessaris per igualar les condicions de seguretat a la vegueria del Penedès.
La proposta també vol impulsar la creació d'una Regió Policial del Penedès, seguint el model de les altres vegueries de Catalunya. Impulsem el Penedès assegura que actualment els Mossos d'Esquadra "no disposen dels mitjans i els efectius necessaris al territori", motiu pel qual també els "felicita i agraeix la tasca professional i eficient" que duen a terme malgrat les circumstàncies.
La vegueria del Penedès és l'única amb una presència de Mossos d'Esquadra inferior a la de la Policia Local, segons expliquen, i amb una dotació molt més reduïda en comparació amb altres demarcacions, com ara el Camp de Tarragona, Ponent o les Comarques Centrals, tot i compartir característiques similars i, fins i tot, tenir en alguns casos un nombre d'habitants més elevat.
Impulsem el Penedès reclama la creació d'una regió policial del Penedès
Portaran una proposta de resolució en una vintena d'ajuntaments per demanar a Interior un desplegament «just» dels Mossos d'Esquadra en aquesta àrea
Ara a portada
-
-
Cultura Els joves de Tarragona llegeixen més que mai: l'auge lector que revoluciona llibreries i editorials Sandra Pérez
-
Cultura Les novetats literàries del Camp de Tarragona per triar i remenar aquest Sant Jordi 2025 Antonio Ramos Llauradó | Sandra Pérez | Albert Oliva
-
Cultura Sant Jordi a Catalunya 2025: un recorregut de propostes i activitats arreu del país Anna Mira Perich
-
Societat És cert que Sant Jordi va matar el Drac a Montblanc? Tota la veritat sobre la llegenda TarragonaDigital
Publicat el 02 de febrer de 2024 a les 15:30
Et pot interessar
-
Política Som Poble-ERC demana que l'Ajuntament del Vendrell rebutgi un projecte de planta fotovoltaica al Pla de Mar
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa
-
Política Junts per Reus vol que s'enderroqui l'edifici de l'avinguda del Carrilet per ampliar l'espai ciutadà
-
Política Salou diu la seva sobre l'estació intermodal i planteja un nou desacord a l'Àrea Metropolitana