Junts per Catalunya ha anunciat que deixa el govern municipal de l'Ajuntament de Cambrils, quedan així en minoria l'alcalde Alfredo Clúa (PSC). Fa tres dies, el batlle va expulsar de l'equip de govern el segon tinent d'alcaldia i regidor d'Urbanisme, Enric Daza, i aquest dijous 13 de febrer les dues regidores dels juntaires que encara formaven part de l'executiu, Laura Mellau i Teresa Recasens, han confirmat la seva renúncia. D'aquesta manera, el govern municipal, amb Alfredo Clúa com a alcalde, queda amb només vuit regidors de PSC, ERC i En Comú Podem.
Durant la roda de premsa, Enric Daza ha explicat que marxen del govern "amb el cap ben alt", tot defensant la feina feta en les regidories que han gestionat. En aquest sentit, ha assegurat que no hi havia cap motiu per a la seva expulsió del govern, que ha definit com a "desproporcionada", assenyalant com a impulsors de la crisi ERC i En Comú Podem. Daza creu que el detonant va ser la convocatòria d'una roda de premsa divendres passat, on van mostrar el seu malestar per la contractació d'un gerent per l'Ajuntament. Finalment, ha assenyalat que aquesta ha estat "l'excusa" d'una "trama que feia dies que s'anava coent".
L'executiva de Junts per Catalunya de la Vegueria del Camp de Tarragona ha donat suport a la decisió de les regidores del partit a l'Ajuntament de Cambrils, Laura Mellau i Teresa Recasens, d'abandonar el govern municipal. En un comunicat, han reivindicat "la tasca desenvolupada pels nostres gres regidors des del govern de Cambrils des de l'inici del mandat".
Porta oberta a una moció de censura
Caldrà veure ara quin escenari s'obre a l'Ajuntament de Cambrils, amb un govern en minoria i amb poc marge de maniobra per pactar. En aquest sentit, l'exalcalde Oliver Klein (NMC), que va guanyar les eleccions del maig de 2023 amb sis regidors, va assegurar després d'aquesta crisi de govern que "Cambrils necessita urgentment un canvi de rumb i de capità de vaixell". Enric Daza ha manifestat que a partir d'ara obriran converses amb la resta de grups municipals, sense tancar la porta a una moció de censura amb NMC i el Partit Popular contra l'actual govern municipal.
Cal recordar que el passat dilluns 10 de febrer, l'alcalde Alfredo Clúa va anunciar l'expulsió del govern d'Enric Daza, segon tinent d'alcaldia i regidor d'Urbanisme, per "deslleialtat" i "pèrdua de confiança total i absoluta". En aquest sentit, va assegurar que mantenia la confiança en Mellau i Recasens, les altres dues regidores de Junts, però aquest dijous, ambdues han anunciat que deixen l'executiu.