El jutjat contenciós administratiu número 1 de Tarragona ha admès a tràmit el recurs interposat pel grup municipal d'ERC de Tarragona contra el decret d'alcaldia que permet a l'Ajuntament retirar-se com a acusació particular del cas Inipro.
Segons els republicans, la magistrada ha donat tres dies hàbils, des de la seva notificació, al consistori perquè presenti al·legacions. També han demanat mesures cautelars fins que es resolgui el contenciós. La seva portaveu, Maria Roig, ha reiterat que la decisió de no personar-se en la causa s'havia d'aprovar en plenari: "No hi ha cap urgència per fer un decret d'aquest tipus, ha de passar per ple perquè és una decisió de l'Ajuntament". L'alcalde Rubén Viñuales va signar el decret el 27 de juny.
El cas Inipro investiga la presumpta trama de corrupció en què s'haurien desviat 276.157,31 euros de l'Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST) al PSC. L'Audiència de Tarragona està pendent d'assenyalar el judici, que no arribarà abans de 2024, ja que encara es troba en fase d'admissió de proves.
Fiscalia demana penes de presó per a nou persones que estarien involucrades en la suposada trama de corrupció i a les quals se'ls ha imposat una fiança global 367.290 euros. Entre les persones que s'asseuran al banc dels acusats, hi ha l'exalcalde de la ciutat, el socialista Josep Fèlix Ballesteros.
Recurs d'ERC contra el decret de l'Ajuntament de Tarragona per retirar-se com a acusació particular d'Inipro
El jutjat contenciós administratiu admet a tràmit la denúncia i dona tres dies al consistori per presentar al·legacions
Ara a portada
-
-
-
Successos Comença el judici contra l'home acusat d'asfixiar la seva parella en un hotel de Salou el 2023 TarragonaDigital
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 07 de juliol de 2023 a les 09:03
Actualitzat el 07 de juliol de 2023 a les 09:06
Et pot interessar
-
Política Som Poble-ERC demana que l'Ajuntament del Vendrell rebutgi un projecte de planta fotovoltaica al Pla de Mar
-
Política Junts per Reus vol que s'enderroqui l'edifici de l'avinguda del Carrilet per ampliar l'espai ciutadà
-
Política Salou diu la seva sobre l'estació intermodal i planteja un nou desacord a l'Àrea Metropolitana
-
Política Santa Oliva exposa al president Illa les seves reivindicacions municipals