L'equip de govern de l'Ajuntament de Torredembarra ha presentat aquest dilluns, 5 de febrer, la proposta de pressupost que s'haurà de votar en el ple del dijous 8 de febrer. Els comptes pugen a 27,6 milions d'euros, un 15,28% més que els del 2023.
En el capítol de despeses s'incrementa el capítol de personal en un 7,4%, la compra de béns corrents i serveis un 26% i les despeses financeres gairebé es doblen. Amb tot, la ràtio d'endeutament està al 45%. Pel que fa als ingressos, destaca l'augment d'aportació d'altres administracions, principalment de l'Estat, que passa dels 5,4 MEUR als 6,4 MEUR. La recaptació prevista per impostos directes -IBI, vehicles i plusvàlua- és de 13 MEUR, un 11% més que el 2023; mentre que per taxes s'espera un augment del 25%.
Pel que fa a les inversions, creixen un 14,75%, i se situen en 2,1 MEUR. Destaquen per al 2024 la primera fase d'urbanització d'un tram de l'antiga carretera de la Riera de Gaià -367.000 euros- i la reforma de l'antic Escorxador -236.000-. A més, durant el 2024 s'executaran inversions previstes en exercicis anteriors com el cobriment i climatització de la piscina nova, per 2,4 MEUR, 500.000 euros per a les millores de la pista d'atletisme, 370.000 per a l'skatepark o 228.000 euros per a la renovació del sistema de climatització del Casal Municipal.
Torredembarra presenta un pressupost per al 2024 amb un augment del 15,2%
Els comptes que han de passar per ple pugen als 27,6 milions d'euros
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de febrer de 2024 a les 12:52
Et pot interessar
-
Política Enric Adell substitueix Carlos Brull al capdavant del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
-
Política Viñuales, sobre l'estació intermodal de Vila-seca: «Si em diuen que perdré més trens, no la vull»
-
Política ERC vol que l'Ajuntament de Tarragona reguli els habitatges d'ús turístic
-
Política Viñuales prioritza la presència de la Generalitat a la de l'Estat al consorci pel patrimoni
-
Política L'Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona serà una associació i tindrà l'absència de Vila-seca
-
Política Impulsen nous allotjaments dotacionals i habitatges socials en diversos punts de Reus