La Inspecció de Treball ha aixecat acta d'infracció i ha iniciat quatre procediments sancionadors contra la direcció d'Iqoxe per "incompliment greu" de la normativa laboral, segons el sindicat CCOO.
Els expedients responen a diferents demandes interposades per la formació de defensa dels treballadors contra l'empresa per diferents preceptes, com ara per presumpta vulneració del dret de vaga durant les aturades convocades el 12 i 14 d'abril, per presumpta vulneració de la llibertat sindical o per presumpte incompliment de responsabilitats en matèria de plans d'igualtat i de prevenció de riscos laborals. Segons CCOO, en tots els casos la Inspecció de Treball "considera provat" l'incompliment de la normativa.
El sindicat s'ha mostrat satisfet per les resolucions de Treball ja que, al seu parer, li dona la raó "davant l'actitud antisindical" de la direcció de l'empresa química i davant la "vulneració constant dels drets i les condicions laborals de la plantilla i de la seva representació sindical". Així, CCOO afirma que en tots els casos la Inspecció ha iniciat el procediment perquè l'autoritat laboral competent imposi a l'empresa la sanció corresponent.
En un comunicat CCOO ha explicat que en el primer cas la Inspecció considera que es va vulnerar el dret de vaga de la plantilla "amb uns serveis mínims abusius i amb unes condicions per sota de les previstes legalment o per conveni".
El mateix text afirma que en el segon cas la Inspecció de Treball considera que es va vulnerar la Llei orgànica de llibertat sindical així com el conveni del sector, pel fet que la direcció hauria impedit el dret d'acció sindical a un treballador en no permetre-li assistir a les reunions del comitè de seguretat i salut.
Treball obre quatre expedients a Iqoxe per «incompliment greu» de la normativa laboral
Els procediments, que poden acabar en sanció, estudien vulneracions del dret de vaga o de la llibertat sindical
ARA A PORTADA
-
La Conca de Barberà encapçala per quart any consecutiu el rànquing de reciclatge a Catalunya TarragonaDigital
-
Reus licita l'aplicació mòbil de seguretat ciutadana compartida amb sis municipis del Camp de Tarragona TarragonaDigital
-
Fugen d'un control policial i els enxampen a Calafell amb dues bosses de marihuana al cotxe TarragonaDigital
-
Alternativa per l’Arboç denuncia que l’Escola Bressol Minyons ha iniciat el curs sense el professorat necessari TarragonaDigital
-
Un projecte sobre la salut mental en el món casteller guanya el quart ajut del CEPAC i la Càtedra URV TarragonaDigital
Publicat el 14 de juliol de 2023 a les 06:55
Et pot interessar
-
Societat Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat amb dues activitats
-
Societat El Mamapop porta un guateque solidari a Tarragona per lluitar contra el càncer de mama
-
Societat Alcover celebrarà un homenatge a la gent gran
-
Societat Més de 400 avis i àvies protagonitzen una nova Festa en Homenatge a la Gent Gran del Morell
-
Societat Torredembarra continua donant sortida als fruits que creixen en arbres de titularitat municipal
-
Societat L'Ajuntament d'Altafulla instal·larà càmeres lectores de matrícula al carrer de Dalt