Gairebé una vintena d'infants del Vendrell estrenen el servei gratuït d’acompanyament a peu a l’escola

"A peu a l'escola" és un servei gratuit impulsat per l'Ajuntament del Vendrell

  • Primer dia del servei -
Publicat el 02 d’octubre de 2024 a les 10:49
Actualitzat el 02 d’octubre de 2024 a les 11:03

"A peu a l’escola" és el nom del programa pilot que proposa l’Ajuntament del Vendrell a les famílies i a les escoles del municipi per impulsar els itineraris escolars amb acompanyament. El servei s'ha estrenat aquest dimarts, 1 d'octubre i han estat 18 les nenes i nens que han fet el trajecte des d'un lloc de trobada pròxim al domicili familiar fins a l'escola.

El servei consisteix en l’acompanyament a peu dels alumnes d’educació infantil i primària durant el trajecte de casa a l’escola i de l’escola a casa. En paraules de la regidora d’Educació i Feminismes, Silvia Vaquero, “es tracta d’un servei gratuït que vol donar resposta a diferents necessitats: la d’apostar per una mobilitat sostenible, la de conèixer el nostre entorn; la d’apostar per una vida saludable, promocionant els desplaçaments a peu,  i la d’apostar per la necessitat de la igualtat en les cures dels nostres infants”.  

En aquesta primera fase pilot, el programa va destinat als alumnes d’Educació infantil i Primària de tres escoles: l’escola Àngels Garriga, l’escola Pau Casals i l’escola Marta Mata, tot i que la voluntat de l’Ajuntament del Vendrell és que la resta d’escoles del Vendrell es puguin adherir al programa un cop es consolidi aquesta primera acció.

Tal com ha explicat la regidora, aquest projecte és una proposta a la ciutadania que ha estat treballada tenint en compte tots els agents educatius dels municipi: la regidoria d’Educació, la regidoria de Via Pública i el Pla Educatiu d’Entorn,  a través del programa Temps per Cures de la Regidoria de Feminismes. El nou servei és gratuït.