Novetats en el cas de l'acomiadament de l'exgerent de Turisme de l'Espluga de Francolí. El Jutjat Social de Tarragona ha dictamitat que l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí va acomiadar-lo de manera improcedent. Per aquest motiu, la sentència obliga el consistori a readmetre el treballador en el mateix lloc o bé a indemnitzar-lo amb 59.638,49 euros. l
Segons avança Nova Conca, l’exgerent de Turisme va ser acomiadat el 28 de setembre de 2023 mitjançant un acomiadament objectiu al·legat per l’Ajuntament després que aquest incorporés una nova plaça de tècnic superior de Turisme i Història A1 i dissolgués el Patronat de Turisme, organisme del qual ell n’era el gerent. El jutjat, però, considera que l’Ajuntament no ha acreditat una causa organitzativa o econòmica real que justifiqués la decisió, i que la substitució del seu lloc per una plaça de nivell superior “respon a una mera conveniència i no a una necessitat objectiva”.
El mitjà recull que la sentència, en l'argumentación de la jutgessa, exposa que les funcions que exercia el treballador —gestió administrativa i econòmica, coordinació turística i gestió del Patronat— continuen essent necessàries i no estan vinculades directament amb la nova plaça relacionada amb l’àmbit arqueològic i museístic.
Per aquest motiu, declara improcedent l’acomiadament i condemna el consistori a escollir entre la readmissió o el pagament de la indemnització de gairebé 60.000 euros, amb el dret de l’exgerent a reclamar els salaris deixats de percebre des del moment de l’acomiadament fins a la notificació de la resolució si s’opta per la readmissió.
