Des d'ADIPAC (Associació per la Defensa I Protecció dels Animals de Calafell) escrivim aquesta carta amb motiu de la celebració del Mercat Medieval de Calafell del proper mes de setembre. Una fira medieval on s'utilitzen animals vius a la via pública com ara camells, dromedaris, ponis, burros, gallines, ànecs, cabres, ovelles o aus de falconeria que són víctimes de l'explotació i el maltractament en nom d'un suposat respecte a les tradicions típiques del nostre poble.
Tot i que aquesta forma d?explotació pugui resultar menys evident que d'altres, com per exemple la tauromàquia, el cert és, que és una forma més d'explotació i de patiment envers els animals. No deixa de ser una activitat lúdica i d'entreteniment on es fa un ús dels animals en contra de la seva voluntat, provocant-los dolor, estrès, angoixa, constantment son sotmesos i per tant, patiment tant físic com psíquic.
També veiem amb sorpresa la incoherència de que Calafell sigui un dels municipis de Catalunya que es va declarar municipi «Pet Friendly» fa poc mes d'un any, però que continua organitzant esdeveniments, com aquesta fira medieval, on es practica i es fomenta el patiment dels animals com a forma vàlida d'entreteniment. Existeixen fires medievals arreu del país basades en l'ètica i en el respecte, on no es fan servir animals com a diversió i on la gent que la visita, pot gaudir de trobadors, música, demostracions d'oficis artesans, espectacles de màgia, malabars, productes de la terra, ludoteques per als més petits, etc. Com es el cas de Sant Marti Sarroca, Masquefa, Lloret de Mar o Manises i inclús a Barcelona recentment han prohibit els carruatges amb animals. No hi ha cap raó per pensar que una fira medieval sense animals deixaria de ser un espectacle que atregui a milers de persones com fa cada any.
A primers de Juny la Fundació Animalista FAADA va enviar una carta al Ajuntament de Calafell demanant la no utilització d'animals en el Mercat Medieval, no hi ha hagut resposta. A començaments d'agost l'Associació ADIPAC va enviar una carta al Sr. Alcalde de Calafell demanant la no utilització d'animals al mercat, no hi ha hagut resposta. El passat 6 d'agost l' Associació ADIPAC va demanar en sessió plenària a l'equip de govern la no utilització d'animals al Mercat Medieval de Calafell, no hi ha hagut resposta.
És per tot això, que ens veiem obligats a convocar una manifestació el proper dissabte 1 de Setembre a les 18h a Calafell per demanar que es prohibeixi la utilització d?animals en el Mercat Medieval de Calafell com a part de l'entreteniment, ja que és evident que vivim en una societat on cada vegada hi ha més persones que s'oposen i fins i tot pateixen veient el sofriment d?aquests animals, qüestionant l?explotació, el maltractament i la utilitat dels animals en aquest tipus d'espectacles públics.
Adipac es manifestarà l'1 de setembre contra el Mercat Medieval de Calafell per l'ús d'animals
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tarragona presenta l'aposta per revitalitzar la Part Baixa: 25 milions d'euros d'inversió TarragonaDigital
-
L’Agència de Residus descarta riscos per a la salut als terrenys del complex Riera de Reus TarragonaDigital
-
-
Missatge de «tranquil·litat» als treballadors de la brossa de Tarragona davant l'imminent canvi d'empresa TarragonaDigital
-
Publicat el 17 d’agost de 2018 a les 20:19
Et pot interessar
-
Societat L’Ajuntament de Reus licita les obres de reforma de la sala immersiva del Gaudí Centre
-
Societat Comencen les obres de renovació de la Rambla de Catalunya de Vila-seca
-
Societat Mas Carandell obre preinscripció als cursos subvencionats de formació professional per a l’ocupació
-
Societat L'Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant impulsa la nova iniciativa educativa «Pantalles amb seny»
-
Societat La Via T presenta la nova campanya tardor-hivern reivindicant el comerç de proximitat de Tarragona
-
Societat El Festival Internacional COS torna amb tres dies de teatre gestual als carrers de Reus