Medusapp, l'aplicació desenvolupada per dos antics alumnes de la Universitat Politècnica de València, en col·laboració amb la Universitat d'Alacant (UA), el CIBER de Malalties Respiratòries (CIBERES) i el Laboratori d'Immunoal·lèrgia l'Institut d'Investigació Sanitària Fundació Jiménez Díaz (IIS -FJD), ofereix aquest any una nova versió més informació i prestacions als usuaris.
Medusapp permet a qualsevol persona advertir de l'albirament d'una medusa i oferir en temps real un mapa dels llocs on es detecta la seva presència. Des del seu llançament i fins ara, l'app ha rebut més de 1.300 albiraments de meduses, dels quals s'han publicat 909; així com fotos de 402 picades, que es remeten directament a l'Institut de Recerca Fundació Jiménez Díaz, detallen els responsables del projecte en un comunicat.
Ara, l'app incorpora noves millores, com la possibilitat de pujar la foto de l'enviament des de la galeria d'altres dispositius, no només amb la càmera del telèfon. "Ens ho demanaven molt els bussejadors i navegants que no porten el mòbil a l'aigua, però sí càmeres tipus GoPro", apunta Eduardo Blasco, un dels desenvolupadors de l'app.
A més, és capaç d'avisar a l'usuari si s'han produït albiraments en els últims dies en un radi de 5 km des de la posició, i pot generar un informe ràpid global dels mateixos sobre els mapes de situació. "També és possible consultar els albiraments en qualsevol rang de dates i o d'espècies que es desitgi", afegeix Ramon Palacios, un altre dels desenvolupadors de Medusapp.
S'ha afegit també un croquis del cos humà, que ajuda a indicar la zona de picada, nous mapes, així com filtres que fan més accessible i amigable la navegació per l'aplicació. "El nostre objectiu és facilitar al màxim l'ús d'aquesta app i que reculli tota la informació possible sobre els albiraments de cada usuari", afegeix Ramon Palacios, un altre dels desenvolupadors de l'app, que destaca a més una altra de les principals novetats de la nova versió de l'app, i és que està també disponible en anglès.
Medusapp permet enviar tant la foto de l'espècie com l'abundància i mida estimada, dades que es publiquen en un mapa a www.medusapp.net i als quals es pot accedir també des de la mateixa aplicació. L'usuari pot enviar una foto de la medusa, en el cas dels albiraments; i en les picades, pot enviar també, explicant a més quant temps fa des que es va produir o tipus d'espècie que li ha picat.
Una nova guia didàctica i de primers auxilis
La nova versió de Medusapp compta també amb una guia didàctica i amb imatges de les principals meduses i una guia interactiva de primers auxilis, amb recomanacions en cas de picada depenent de l'espècie. Tota aquesta informació prové del projecte LIFE Cubomed, en el qual participa César Bordehore, investigador de la UA, al costat de personal de l'Institut de Ciències del Mar del CSIC a Barcelona.
"Davant d'una picada de medusa, el principal és eliminar les restes de tentacles amb pinces o una targeta plàstica, sense fregar, i desactivar les cèl·lules urticants que poguessin quedar sobre la pell amb una barreja de bicarbonat i aigua de mar", recorda l'expert en ecologia marina de la UA.
Medusapp està disponible tant per a Android com per IOS, i funciona tant en línia com fora de línia per si no hi ha cobertura o es prefereix enviar des de la connexió Wifi un cop captada la informació.
Així funciona Medusapp, l'aplicació mòbil que t'informa de la presència de meduses
La nova actualització incorpora millores com la possibilitat de pujar la foto de l'enviament des de la galeria d'altres dispositius
ARA A PORTADA
-
Un camió perd les bigues de ferro que transportava i talla l'AP-7 a Tarragona durant sis hores TarragonaDigital
-
Cabra del Camp acaba amb els talls diaris en el subministrament d'aigua potable al Mas del Plata Albert Oliva
-
-
-
El fotògraf Carles Cubos presenta al Teatre Principal de Valls el documental «In-side: viatge d’un outsider» TarragonaDigital
Publicat el 26 de juliol de 2019 a les 08:38
Et pot interessar
-
Societat Denuncien que els contenidors soterrats de Sant Salvador estan «en un estat deplorable»
-
Societat Reus engega noves obres a les voreres en cinc punts de la ciutat amb una inversió de més de 170.000 euros
-
Societat PortAventura World es transforma en un univers de por i diversió amb més de 50 dies de Halloween
-
Societat Un poble del Baix Camp no té cobertura mòbil i d'internet des de fa un mes: es passen la pilota
-
Societat La rehabilitació cardíaca amb fisioteràpia de l'Hospital Joan XXIII és una història d'èxit
-
Societat Adif finalitza les obres al nus ferroviari de Sant Vicenç de Calders per a la seva integració al corredor mediterrani