El judici contra dos activistes d'entitats ecologistes que s'havia de celebrar aquest divendres als Jutjats de Reus s'ha ajornat fins al 23 de novembre per qüestions internes del tribunal. Andreu Escolà, membre de GEPEC, i Anaïs Estrems, de la Plataforma pel Riu Siurana, s'enfronten a quatre anys de presó pels delictes d'usurpació en la seva modalitat de distracció de les aigües, per coaccions subsidiàriament, i per danys agreujats.
Aquesta és la petició de l'acusació particular, exercida per la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes, que també els reclama multes que s'enfilen als 7.000 euros. La Fiscalia només sol·licita indemnitzacions per un import similar.
Els activistes han afirmat que la lluita per salvar els cabals del riu continua i han denunciat el "negoci" de l'aigua. Ambdós han rebut el suport d'una cinquantena de persones i d'una quinzena entitats, els quals s'han aplegat a les portes dels jutjats.
Ajornat el judici contra dos activistes que van bloquejar el transvasament del riu Siurana
La vista s'ha traslladat al novembre per qüestions internes del tribunal
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de juny de 2023 a les 13:35
Actualitzat el 30 de juny de 2023 a les 13:40
Et pot interessar
-
Societat
Instal·len captadors eòlics a la platja de Calafell per afavorir el manteniment de les dunes
-
Societat
Cambrils estrena servei per renovar el DNI i el passaport sense sortir del municipi
-
Societat
El cicle «Made in Reus» reconeix la llegendària Confiteria Padreny
-
Societat Salou dona la benvinguda a Nadal amb grans novetats i l'arbre de ganxet més gran de Catalunya
-
Societat
Reus estrena la nova àrea de jocs de la plaça d’Europa amb una gran festa familiar
-
Societat
L'enginyer industrial Antoni Garrell de l'Espluga de Francolí, nomenat Acadèmic d’Honor de la Real Acadèmia Europea de Doctors
