L'Ajuntament de Reus avança en la prolongació de l'avinguda del Carrilet: s'enderrocaran dos edificis

El consistori ha aprovat la compra de dos immobles al carrer Balmes per enderrocar-los i urbanitzar l'espai

Publicat el 13 de març de 2026 a les 15:06

L'Ajuntament de Reus comprarà i enderrocarà dos immobles per millorar la connexió del barri del Carrilet amb el centre de la ciutat. La Junta de Govern Local ha aprovat els convenis d'expropiació de mutu acord dels immobles situats als números 32 i 34 del carrer Balmes i un cop es formalitzi l'adquisició, es redactarà el projecte d'enderroc dels edificis i urbanització de l'espai que en quedi.

Es tracta d'un projecte històric amb què es pretén allargar l'avinguda del Carrilet i reforçar la presència de zones verdes, a més de millorar la connexió entre els barris del sud i el centre de la ciutat. La redacció per reurbanitzar l'espai tindrà en compte la planificació del projecte d'ampliació de l'aparcament soterrani municipal del Carrilet.

L'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha assenyalat que "amb aquesta operació urbanística, l’Ajuntament resol un projecte històric i fa un pas endavant per completar la configuració d’un eix urbà estratègic que connecti els barris del sud amb el centre de la ciutat i amb els principals equipaments del Carrilet".