L'Ajuntament de Tarragona ha licitat el contracte subministrament i implantació del sistema videovigilància a la Part Alta, que inclourà la instal·lació de 28 noves càmeres. Aquest contracte, amb un pressupost de 149.919 euros, està format per dos lots. Per una banda, hi ha el lot 1 que inclou els sistemes de videovigilància a la via pública, mentre que el lot 2, inclou el sistema de gravació, gestió i analítica de videovigilància en xarxa, de forma unificada i centralitzada a la Guàrdia Urbana de Tarragona.
En total s'instal·laran 28 noves càmeres, de les quals 25 seran de tipus 1 (model de referència – AXIS P3255-LVE, o equivalent, amb carcassa de color negre) i 3 de tipus 2 (Model de referència – AXIS P3255-LVE, o equivalent, amb carcassa de color negre). Les noves càmeres s'instal·laran en diversos punts de Part Alta, així com a la Rambla Nova (dues càmeres) i a la Via Augusta.
A la Part Alta les càmeres aniran a la plaça del Pallol (3), carrer Ferrer amb Baixada del Roser (1), carrer Cavallers amb carrer Comte (2), carrer Santa Anna (2), plaça Carles Llorach (1), plaça de les Cols (3), plaça Sant Antoni (3), plaça de la Pagesia (1), plaça de la Font (3), plaça del Fòrum (3), plaça del Rei (1), Rambla Vella 53 (1) i plaça Natzarens (1). A la façana del Teatre Tarragona s'instal·laran dues càmeres i una altra càmera al Parc del Miracle.
"Suposarà un abans i un després per aquesta zona tan emblemàtica de la ciutat"
L'alcalde de Tarragona i conseller de Seguretat Ciutadana, Rubén Viñuales, ha afirmat que "un cop incorporades totes les millores, el projecte tira endavant i la implantació de totes aquestes càmeres a la Part Alta suposarà un abans i un després per aquesta zona tan emblemàtica de la ciutat".
En aquest sentit, el batlle ha assenyalat que "és un pas molt important incorporar aquestes càmeres al sistema de videovigilància actual perquè permetrà augmentar la seguretat ciutadana i això per a nosaltres és una prioritat".