El consell plenari de l'Ajuntament de Tarragona ha aprovat inicialment la modificació de la ordenança que regeix la Zona de Baixes Emissions (ZBE). L'objectiu dels canvis, segons ha explicat la consellera Sonia Orts, és "facilitar l’adaptació de la ordenança a possibles canvis de la legislació catalana per això també adaptem el nombre d’autoritzacions per els accessos puntuals de vehicles no autoritzats amb els marcats al decret 132/2024". En aquest sentit, ha afegit que "sempre hem dit que amb l’aplicació de la ZBE no volíem deixar a ningú enrere i aquests canvis tenen aquest objectiu".
El primer canvi que inclou la nova redacció de l'ordenança és adaptar les exempcions comunes establertes al Decret 132/2024 i a la Resolució TER/3832/2025 als vehicles que requereixen d’autorització. D’aquesta manera, si s’incorporen canvis aquestes normatives catalanes, automàticament s’incorporaran a l’ordenança tarragonina.
També s'ha aprovat augmentar el nombre d’accessos esporàdics a la ZBE dels vehicles sense etiqueta ambiental. D’aquesta manera, es passarà de les 12 autoritzacions anuals actuals a 24, el mateix número d’exempcions que Reus i que marca la legislació catalana.
Finalment, s'ha modificat l’exempció número 8 referent als residents a Tarragona sense que es faci distinció entre els residents dins i fora de la ZBE, que podran entrar i sortir de de la zona sense restriccions fins al 31 de desembre del 2027.
