L'Ajuntament de Torredembarra invertirà mig milió d'euros en les obres de l'antic escorxador

L'immoble, del segle XIX, està degradat i el consistori torrenc vol recuperar-ne el valor històric i patrimonial

Publicat el 26 d’agost de 2025 a les 14:16

L'Ajuntament de Torredembarra ha tret a licitació les obres de reparació i consolidació de l'antic escorxador municipal, per un import de 506.529 euros. Els treballs estan finançats per la Diputació de Tarragona i el propi consistori. El projecte vol aturar la degradació de l'edifici, del segle XIX, i recuperar-ne el valor històric i patrimonial, així com adequar-lo per a un ús provisional i puntual. Les empreses interessades poden presentar les seves ofertes fins al 19 de setembre, a les 23.59 hores.

L'immoble ocupa 404 m2 i té una superfície construïda de 606 m2. Entre els treballs previstos hi ha la retirada d'elements amb amiant, el reforç d'estructures principals i la restauració d'elements arquitectònics per recuperar-ne l'aspecte original, especialment la façana del carrer del Nord. També es generaran espais diàfans a les dues plantes amb acabats bàsics que assegurin l’aïllament tèrmic i permetin un ús provisional, i es construirà una escala exterior per facilitar l’accés a la planta primera.

El projecte planteja diverses fases

Aquesta primera fase del projecte permetrà posar en ús l’edifici històric, creant un espai diàfan que podrà ser aprofitat per les entitats de cultura popular. El regidor de Patrimoni Cultural, Daniel Pujol, ha remarcat que "volem garantir l’estabilitat de l’edifici i recuperar-ne el valor històric, però també donar-li ja una utilitat provisional perquè la ciutadania i les entitats en puguin gaudir".

Cal tenir en compte que el projecte es planteja en diverses fases. Aquesta primera restaurarà i condicionarà l’edifici principal, mentre que en una segona fase s'haurà de completar el conjunt com a equipament cultural de referència.