Alcover ha regulat l'ús dels patinets elèctrics mitjançant la normativa de circulació del Servei Català de Trànsit, regulada a l’ordenança municipal número 17 de l’Ajuntament d’Alcover, que ha entrat en vigor l’1 de gener de 2024.
En aquest sentit, els patinets elèctrics són cada cop més habituals entre la població i en les vies urbanes i el seu ús implica complir amb alguns requisits. Per exemple, l’edat mínima per circular és de 16 anys o bé 15 anys amb la llicència AM. Només pot anar un ocupant per patinet. No es permet portar cap altre passatger.
L’ús del casc és obligatori i la velocitat màxima de circulació permesa és de 25km/h. També cal que el vehicle incorpori timbre i llums. S’ha de portar una armilla reflectant per les nits i en condicions de baixa visibilitat.
Les persones conductores hauran de respectar les normes de circulació, els límits de velocitat i el sentit de circulació. En aquest sentit, no es pot circular per les voreres i, en aquells espais compartits amb vianants, s’haurà de respectar la prioritat d’aquests.
Alcover anuncia una nova ordenança per als patinets elèctrics
El fet d’incomplir la normativa implica una sanció de 100 euros a 500 euros.
ARA A PORTADA
-
La denúncia per la manca de places a les escoles públiques de Reus arriba al Parlament TarragonaDigital
-
Una missió comercial de la Cambra de Tarragona, atrapada en un hotel a Líbia pels combats al carrer TarragonaDigital
-
Detingut un usuari d'un centre de salut mental de Reus per apunyalar la seva parella TarragonaDigital
-
Reneix la primavera al centre històric de Valls gràcies a la 17a edició del Barri en Flor Albert Oliva
-

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 12 de gener de 2024 a les 10:11
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 10:42
Et pot interessar
-
Societat El llegat del Campanaret de Reus: què queda d'un dels edificis més famosos de la ciutat?
-
Societat L'origen del nom del Pati, la plaça més cèntrica i polivalent de la ciutat de Valls
-
Societat Tarragona construirà més d'un miler d'habitatges protegits en els pròxim anys
-
Societat Tarragona consolida la Festa de l'Hamburguesa amb la celebració de la quarta edició
-
Societat El Museu Terra presenta els actes del Dia Internacional dels Museus a l'Espluga de Francolí
-
Societat La Unió de Botiguers de Valls celebra un sopar per posar en comú els reptes del sector